Gå til innhold

Ikke svart på invitasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Danielle
Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg 19juli. Jeg skrev su på innbydelsene innen 31mai. Det er 11 jeg ikke har hørt noe fra enda. Det er jo bare en dag forsinket, men likevel kjenner jeg en sår og og trist en komme snikende. Jeg får jo ikke gjort noe ang mat og slikt for det er jo helg uansett.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette, det er kanskje vanlig med slikt sløvskap?

Jeg håper jeg slipper å ta en ringerunde, men det kan kanskje ende opp med at jeg må det?

Har noen opplevd dette? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_kine_*
Skrevet
Hei!

Jeg skal gifte meg 19juli. Jeg skrev su på innbydelsene innen 31mai. Det er 11 jeg ikke har hørt noe fra enda. Det er jo bare en dag forsinket, men likevel kjenner jeg en sår og og trist en komme snikende. Jeg får jo ikke gjort noe ang mat og slikt for det er jo helg uansett.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette, det er kanskje vanlig med slikt sløvskap?

Jeg håper jeg slipper å ta en ringerunde, men det kan kanskje ende opp med at jeg må det?

Det er å anse som nei om man ikke svarer på invitasjonen, jeg har tolket det slik. Samboeren min ringte til de som ikke hadde svart. Noen har kanskje glemt at de må svare nå? Jeg valgte å anse et svar som nei, siden jeg ikke har hørt noe fra henne.

Skrevet

Det var jo i går. Man må ha litt mer tolmodighet. La det gå 2-3 dager før du ringer de og minner de på at svar fristen har fått ut.

Gjest Eurodice
Skrevet
Hei!

Kjære deg! Jeg har ikke opplevd dette, heldigvis. Jeg har bare et forslag til deg. Det er godt mulig at postgangen kan være forsinket, og at mange er trege med å svare. Hvis du kan vente litt og ikke har fått respons til og med tirsdag, hverken skriftlig eller muntlig, synes jeg du skal droppe disse menneskene. De har fått en tidsfrist, så de har seg selv å takke.

Jeg synes ikke du skal ringe rundt, for meg ville det virke som om du ydmyker deg og nærmest tigger om svar.

Jeg håper du får "i siste liten"-svar, og at du får et flott bryllup :) !

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

HA KORT svarfrist. Er for sent for dere, men er et tips til alle andre. Ikke ha en svarfrist på en måned eller to, folk glemmer faktisk helt av å svare.

Ring de som ikke har svart.

Gjest Danielle
Skrevet

Takk for svar:)

nok best å vente noen dager ja hehe...

Skrevet

Synd å måtte være en oppdrager ved å ringe rundt, men det er det jeg ville rådet deg til.. Men et trykk på at SVARFRISTEN HAR GÅTT UT OG VI TRENGER Å VITE OM DERE KOMMER..

Sikkert mange som har glemt det, eller noen er usikre ift jobb osv. Men hvis det er det siste kunne de jo sagt fra om det, og bedt om utvidet svarfrist.

Å ikke svare er respektløst syns jeg, og skaper masse ekstra bry for dere som trenger å vite.

La det gå noen dager og ring rundt til de det gjelder. Så slipper du å tenke mer på det!

Skrevet

vi har sendt ut invitasjoner til 98 personer, og fått svar fra 63 stk (men fristen er 1.juli, så de resterende har fremdeles god tid). Det jeg tenker å gjøre hvis det er noen som ikke svarer innen fristen, er å kontakte de for å høre OM DE HAR FÅTT INVITASJONEN. I verste fall kan den ha gått bort i posten, og vi har jo ikke kontrollert alle har fått de liksom. Det kan fort skje en forglemmelse, selv om dette selvsagt kan oppleves sårende. Men jeg ville i allefall ikke latt være å ringe vedkommende, fordi jeg faktisk ønsker at alle skal komme til bryllupet vårt (og det kan som sagt ha skjedd noe ang. postgangen eller andre grunner)

Gjest Pysepus
Skrevet

Hos oss var det mange som takket for invitasjonen, men noen ikke - de har jeg spurt om de har fått invitasjonen. Om det er noen som ikke har svart innen neste søndag når vi har vår svarfrist, kommer jeg til å ringe dem eller sende sms (alt etter hvem det er) for å spør om de har glemt svarfristen og om de kommer/ikke kommer for vi må vite dette fordi lokalet ønsker å vite det :)

Skrevet

Så klart kontakter du dem du ikke har hørt noe fra. I vårt tilfelle var det flere som hadde glemt helt at fristen hadde gått ut. Jeg fikk bare koselige responser fra glemsomme venner: "Takk for at du passer på meg...hadde helt glemt det!" - og det ble bare morsomt og koselig. Mamma ringte også til noen - tanter og onkler - så slapp jeg det. Lykke til med purringen - det går nok bra! :)

Skrevet

Jeg tror det er noen som mener at det er så opplagt at de kommer, og at de derfor ikke svarer. Dette skjer i vårt tilfelle i hvert fall... Også er det sikkert noen som har glemt å svare. Ring og hör du!

Gjest skorpio
Skrevet
Hei!

Åh, guud, det er det verste jeg veit! At folk ikke kan respektere sånne ting? Du setter jo ikke en s.u-dato for moro skyld. :kjefte: Folkeskikk er jaggu ei dum ting..

Skrevet

Det samme har skjedd oss. Vi hadde svarfrist i dag 1 juni og det er enda 16 stk som ikke har svart. Dette er skikkelig irriterende. Visst de ikke har svart innen Torsdag ringer vi og hører om de har glemt det.

Gjest Danielle
Skrevet

Har kommet inn svar i dag, nå mangler vi bare fra 2 :) All is good for å si det sånn.

Jeg er bare så glad for at det har ordnet seg! Å kjøre igang et bryllup er jo litt pes, selv om det er lite slikt vi skal ha..

Yes! God følelse nå ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...