Gjest nutti Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Hei. SØkte på en stilling som finansrådgiver i bank her for en stund siden. Bla kalt inn til 1 gangs intervju, og da spurte de om lønnsforventingnene mine. Jeg sa at jeg forventet en lønn rundt 400.000 som er det jeg har i tilsvarende jobb i dag, og det var ok. Var gjennom 2 intervjuer til, samt en hel dag med tester. Og de var såååå begeistreret for meg... Så kom tilbudet i posten i går... ca 325.000,- i året..... for en vits. Har mistet helt lysten på å jobbe der, så gidder ikke prøve å forhanle lønne opp engang... Hvorfor gidder de å kaste bort min og sine egen tid på en lang intervju prosess når jeg er så klar i forhold til mine lønnskrav, også gir de ett så elendig tilbud?
Kenny McCormick Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 hei det kommer da helt ann på både utdanningsnivå og RELEVANT arbeidserfaring hva slags tilbud du får skjønner det er kjipt å få så mye under det du ville, men ville ikke gitt opp hvis jeg var deg, bare prøv å forhandle det opp i det minste
Fluffie Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Du har en liknende jobb i dag, og de gir deg saapass mye mindre enn det du tjener i dag? Det hoertes snodig ut, for det er vel vanlig at man forhandler seg til en noe hoeyere loenn naar man fortsetter i samme type jobb? De har jo selvsagt lov aa proeve seg, men om dette er et firma du kunne tenke aa jobbe for ellers er det jo bare aa si at du ikke vil gaa need i loenn i forhold til det du tjener i dag, saa de maa gi et nytt tilbud.
Gjest TS Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har både utdannelsen som kreves og 5 års erfaring fra bransjen så.... Blirbare oppgitt, var de som prøvde å headhunte meg, og jeg var veldig klar på mitt lønnskrav. Kommer bare til å takke nei til den jobben, vil ikke jobbe for ett firma som er så useriøst og har kastet bort så mye av min tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå