Gjest Gjest_nervøs_* Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Hei! er en jente som har slitt med mageproblemer de siste ukene... magen min kan være ganske normal om morgenen, men med en gang jeg spiser noe blir den ekstremt oppblåst(føles som om den skal ekspoldere) og det blir bare værre utover dagen. når dette skjer kjenner jeg ofte murring(leamus) i magen og av og til føles det som om tunge stener som driver å velter seg der inne. i tillegg får jeg en slags følelse av sviing inne i magen. hva kan dette være? kan jeg ære allergisk mot noe? jeg hadde ubeskyttet sex for ca. 3 måneder siden. tok angrepille og fikk mensen en uke etterpå. tok også graviditetstest for sikkerhetsskyld og den var negativ. har ikke hatt skikkelig mens etter dette, men kom bare pittelitt blod som var over på noen timer. jeg kan ikke være gravid sant?
Gjest Anna Ljuba Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Kan være så mangt, kommer an på hvor lenge det varer. hvis det er noe som varer og varer og blir permanent kan du ta en titt på om du ikke tåler laktose (melkesukker) eller om du har cøliaki (tåler ikke hvete/bygg/rug). Jeg bare nevner det fordi jeg har cøliaki og mine symptomer ligner om jeg får i meg gluten (det som er i hvete/rug/bygg som cøliakere ikke tåler).
Gjest Karini Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Det kan hende at du har utviklet noe som heter irritabel tarm. Det er jo en stund siden du skrev dette og jeg vet ikke om du har det enda, men jeg har vertfall slitt med dette i flere år. Det kan også være cøliaki eller annen matvare intolerans, så hvis du har dette enda synes deg du bør gå til legen å få sjekket det dersom ikke du har gjort dette. Du får tatt noen blodprøver og mulig avføringsprøver for å sjekke at det ikke er noe farlig med magen din. Håper det har gått over eller at du har funnet ut av det uansett Ikke morsomt å gå å være oppblåst i magen over lengre tid alså!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå