Gå til innhold

Mensen og eggløsning?

Fremhevede innlegg

Gjest ikke fjortis
Skrevet

Lurer på om jeg egentlig har mensen og eggløsning?

Har "mensen" hver 3-4 måned, den består av 2-3 dager med lette blødninger som kanskje krever tampong/bind en av dagene.

Lurer derfor på om dette faktisk kan kalles mensen? Tviler egentilg på at jeg har eggløsning??

Bruker alltid kondomer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende du har en hormonforstyrrelse. Hvis du vil finne ut av dette, så kan du dra til legen og ta diverse blodprøver. Da kan man lett finne ut om man har eggløsning eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Har ikke noe behov å for å vite eksakt.

Men er jo kjekt å vite :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor tynn er du? Dersom du er undervektig er det mulig at du har mistet eggløsningen din. Kroppen sin måte å sørge for at man ikke skal bli gravid om man er for tynn til å bære frem barnet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er tynn. Men hadde en liten periode regelmessig mens før jeg plutselig "mistet" den. vekten har vært stabil i denne perioden.

Telles 2-3 dager (1 dag med tamponger/bind) hver 3-4 måned som mens?

Har overhode ikke lyst til å bli gravid. Men er kjekt å vite ca om man har eggløsning og mens siden dette beskytter mot beinskjørhet.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo tempe og se om du får noe utslag der?

www.pernille.info

www.ovusoft.com

er to sider du kan kikke litt på for mer informasjon :)

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan jo tempe og se om du får noe utslag der?

www.pernille.info

www.ovusoft.com

er to sider du kan kikke litt på for mer informasjon :)

Tusen takk for tipset. Men orker ikke å tempe hver dag i flere månder for å finn ut om kroppen fungerer 100%.

Gjest Gjest
Skrevet
Tusen takk for tipset. Men orker ikke å tempe hver dag i flere månder for å finn ut om kroppen fungerer 100%.

Nei, det forstår jeg godt.

Men latmannsutgaven av det, som egentlig er helt grei om du ikke bruker det som prevensjon, er å følge med på utfloden og eventuelt bruke noen eggløsnngstester. Lite bry med det egentlig, og ikke så dyrt med EL tester kjøpt på ebay )

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det forstår jeg godt.

Men latmannsutgaven av det, som egentlig er helt grei om du ikke bruker det som prevensjon, er å følge med på utfloden og eventuelt bruke noen eggløsnngstester. Lite bry med det egentlig, og ikke så dyrt med EL tester kjøpt på ebay )

Shall do :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...