Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Hei. Jeg lurte på noen noen kunne hjelpe meg. Jeg tror kanskje sjefen min gir meg mindre lønn enn hva jeg har krav på.. Jeg har jobbet i en matvarebutikk i tre år og har i nesten to år hatt ansvar hele lørdager. Og skal i sommer jobbe hver dag som låseansvarlig/åpne. jeg vil da ha tarifflønn som no nettopp ble satt opp til 119,48kr. Pluss at jeg får en time ekstra i lønn hver gang jeg stenger. Men burde ikke jeg vært på mer en lønnstrinn 1? jeg er nå 21år. Butikken var før under privat eier men het det samme som no. Kom nye sjefer etter at butikken ble kjøpt, men han vet hvor lenge jeg har jobbet der.
Rosalie Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Har butikken du jobberi tariffavtale? Hvis ikke har du ikke krav på tarifflønn.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Har tariffavtale ja. Men andre jeg kjenner som stenger eller åpner butikker får lønnstrinn 5 når de jobber selv om de ikke har jobbet der mer enn et år. Jeg har jobbet der i 3år og er på trinn 1
Rosalie Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Har du bedt om høyere lønn, da? Slike ting kommer sjelden av seg selv.
Bomull Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Hvis du ikke ber om lønn er det ikke alle som setter deg opp automatisk. Ta det opp med sjefen. Du bør ligge høyere enn lønnstrinn 1.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå