Gjest Bond Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 (endret) --- slettet -- Det er første gang jeg tør stille noe ut på den måten, så det kan godt være at jeg ombestemmer meg og sletter bilder etter hvert. Det føles som om jeg har satt meg naken på Karl Johan. Jeg er aldri tilfreds med noen bilder, så vil gjerne aldri stille noe ut, men tok meg sammen nå... Uansett - tilbake til saken - hva er jeg i Norge? Skikkelig amatør? Jeg har lagt merke til at hobbykunstnere er ofte ganske dekorative. Faller jeg da litt mellom to stoler? Ikke proff, men litt for 'rotete' (kan ikke finne et bedre ord på norsk) for en hobbykunstner? ED - slettet - nå ble det nok med naken på Karl Johan følelsen Jeg fikk informasjonen som jeg trengte, takk! Endret 31. mai 2008 av mrs_bond
Gjest Kari Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Jeg aner ikke om du faller mellom to stoler, men du er kjempeflink! Jeg festet meg spesielt ved dette, men også dette og dette. Uten at jeg kan forklare hva som traff meg var dette noen jeg virkelig tittet ekstra på.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg vil si ar landskapsbildene definitivt er de beste, du er flink med lys og skygger her. Og skulle du satse videre på maling er vil jeg råde deg til å holde deg til landskap. Syntes portrettmaleriene og akttegningene avslører manglende talent. Men viser allikevel at du har potensiale hvis du øver deg opp.
Gjest Bond Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Jeg vil si ar landskapsbildene definitivt er de beste, du er flink med lys og skygger her. Og skulle du satse videre på maling er vil jeg råde deg til å holde deg til landskap. Syntes portrettmaleriene og akttegningene avslører manglende talent. Men viser allikevel at du har potensiale hvis du øver deg opp. Landskap har faktisk alltid vært 'min ting' (utenom installasjoner var det det eneste som har vært på en utstilling - men de har jeg dessverre ikke bilder av). Jeg skulket 'litt' i anatomi og studiomaleri og var derfor ganske klart ikke flink nok med å male/tegne figurativt, bare har ikke bakgrunnskunnskap nok. Det bare var ikke særlig populært med å sitte og lære anatomi da jeg var 18/19. Men syntes det var kanskje best å stille de her ut også for å gi 'det hele bildet'. Jeg har ingen planer å virkelig satse på kunst utenom at det skulle være en hobby. Jeg bare brente ikke nok for å skikkelig satse og satse. Som en hobby blir det nok bare landskap også, fordi det er helt uaktuelt å male hjemme, det må være utendørs. Da jeg var i skolen fikk jeg faktisk mest skryt for kolorit med landskapene, men der ble jeg fortalt at jeg har noe talent men at jeg må skjerpe meg med det tekniske for figurativ maleri, så din kommentar var ikke så annerledes Endret 30. mai 2008 av mrs_bond
loop Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Hei, synes du har masse å fare med, både når det gjelder friskhet i strek og fargebruk, men også forståelsen for bildespråket. Om man vil male på hobby eller profesjonelt nivå er kasnkje ikke noe man trenger å tenke så mye på i en prosess og hvilken utdanning man har er mindre viktig enn hva man faktisk gjør. Et bra sted å legge ut arbeider og få tilbakemelding på bilder fra kunstnere er: Palettklubben - kunst for alle Det koster 400 kr i året, men er et seriøst sted som kan peke ut noen veier videre. Lykke til! Mvh Jane Hupe
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Jeg synes også landskapsbildene dine er fine Tegningene og de andre maleriene gir meg mer følelse av skoleoppgaver, men jeg synes også det er anslag til fine portretter (fint uttrykk, men uferdig). Landskapsbildene er på en måte på et høyere nivå, det gir meg noe å se på dem og streken (eller strøket) er friskt og sikkert. Når det gjelder profesjonell vs amatør - det tror jeg i våre dager har nesten like mye med hva slags tema man jobber med som teknisk nivå på maleriet, selv om det selvsagt finnes retninger innen landskap og figurativt maleri i dag også, og et eget uttrykk er ofte viktig. Men det er endel skiller mellom galleriene/galleristene; noen stiller bare ut profesjonelle (evt bidrar til en anerkjennelse så folk BLIR profesjonelle), noen stiller ut alt mulig rart, andre stiller ut både amatører og profesjonelle, men GODE sådanne. Endel av disse befinner seg på turiststeder ute i distriktene, har jeg inntrykk av. Jeg ville prøvd å kontakte de i sistnevnte gruppe framfor lokale kunstforeninger som ofte er på rimelig labert nivå (det finnes unntak, særlig i byene), men også enig i Loops tips om å legge ut bildene et sted du kan få fler kvalifiserte innspill
Gjest Bond Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg synes også landskapsbildene dine er fine Tegningene og de andre maleriene gir meg mer følelse av skoleoppgaver, men jeg synes også det er anslag til fine portretter (fint uttrykk, men uferdig). Landskapsbildene er på en måte på et høyere nivå, det gir meg noe å se på dem og streken (eller strøket) er friskt og sikkert. Heh, og det er jo sant også Jeg har alltid trives med utendørsmaling, synes det er fint å sitte og konsentrere bare på meg selv. I skolen var det mer.. tja.. jeg var ikke så begeistret over å stå opp tidlig for å gå og male da jeg var 20, la oss si det sånt (det var viktig med fest på helgene og det gikk kraftig utover resten av uken). Så jeg var ofte veldig sen og jeg hadde utrolig lite tid, dvs - jeg måtte skynde meg noe helt vanvittig for å få noe på papir. Landskap har alltid vært en personlig tilflukt for meg, i skolen var jeg mer interessert i det konseptuelle og andre ting (dvs komposisjon/objekter og glass og også grafikk (jeg hadde ikke veldig god linje, men jeg hadde litt ideer)) enn å lære meg teknikk for å tegne og male (noe jeg angrer nå sterkt). Kunne bare ønske noen hadde banket det i meg at jeg MÅ. Men takk for tilbakemeldingere! Skal sjekke den palett-klubben ut etter hvert da (må først komme ut og male litt, det er jo noen år siden jeg malte regelmessig). PS. Jeg føler meg fortsatt som naken på Karl Johans, det å vise ting jeg vet ikke er helt... tja.. noe å være tilfreds over, er ganske tøft Endret 31. mai 2008 av mrs_bond
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå