Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Er det andre høye her? Hvor høy er du ?

Hva slags problemer og fordommer møter du på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er akkurat 1.80. Har aldri møtt på noen fordommer, men heller praktiske problemer:

- Skaller huet i lave dører

- Kan ikke kjøpe alle buksene jeg har lyst på pga de finnes ikke med så lange bein

- Klær er ofte generelt for korte i ryggen, armene eller beina

- Kjipt å gå i høyhæla for da blir jeg høyere enn mange gutter

Kommer gjerne også med noen fordeler:

- Genialt på konserter hvor man står foran masse folk og ditto på kino

- Rekker opp til de høyeste hyllene (nesten alltid)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Hei

Litt utenfor emnet, men skal date en dame over 180 nå (er høy selv, men dette er nytt for meg). Er det noe dere høye setter ekstra pris på?

Skrevet

Ingen flere høye her?

Noen som kjenner eller har møtt noen over 190 før? Det er sjelden jeg ser andre over 185.

Skrevet

Jeg er ca 182, og trives kjempebra med hodet mellom skyene :)

Ypperlig på konserter, som ei annen her nevnte.

Det eneste aberet er at jeg ikke synes jeg kan gå med annet enn flate sko. Og tidligere dunket jeg ofte hodet ;)

Til deg som skal på date med ei høy jente:

Ikke fokuser for mye på høyden hennes, eller kom med "morsomme" kommentarer der. Man blir så uendelig lei av "Faen - så høy du er!", og forsøk på vitsing om sitt langstrakte legeme. Forsøk rett og slett å ikke gjøre noe poeng ut av det :)

Er du forresten høyere enn henne?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er nesten 180,177! Synes det er passe høyt og trives i høyden,selv om jeg ikke liker å gå med høye sko ved siden av mannen min...En stor fordel ved å være høy er at om man legger på seg noen ekstra kilo så blir man ikke en liten bolle hehe

Skrevet

Jeg er 1,82 cm, og stolt av hver eneste cm!!

Ulemper? Hm.. I og med at jeg er bred over rompa føler jeg meg kanskje gigantisk av og til.. Selv om jeg foretrekker det fremfor lav og kulerund!

Fordeler? God oversikt!! Hehe..

Trives i høyden!

:sukk:

Skrevet

Hvis du er 1,82 cm så høy kan jeg ikke si at du er særlig høy! hehe

Skrevet
Hvis du er 1,82 cm så høy kan jeg ikke si at du er særlig høy! hehe

:fnise:

Oi, godt observert! Mener så klart 1,82 m.. Hihi!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er 180( er kvinne). Synes jeg er for lav, skulle virkelig ønske jeg var 190-195 eller noe! Hos mannfolka liker jeg at de er rundt 2 meter

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg er 185 cm, og trives godt med det.

Hart ikke møtt på noe særlig med fordommer, men folk flest har jo en oppfatning om at han skal være høyere enn henne, og dette var litt vanskelig når man var i tenårene, og skulle danse med en gutt, alle var jo betydelig lavere enn meg.

Jeg har en mann som er høyere enn meg, så høye hæler er ikke noe problem.

Skrevet

Jeg er 183 cm, og trives godt med det. Det er MYE flere fordeler enn ulemper!

Den eneste enorme ulempen i min bok er at jeg har en skofetisj og synes skyhøye hæler er det fineste i verden, men jeg kan ikke gå med det selv for da blir jeg et vandrende freakshow.

Ellers har jeg vel ikke møtt noen fordommer, men det er mange som utbryter "Du er skikkelig høy!" o.l. (å? takk for at du sa det, det visste jeg virkelig ikke..). Det er vel mer ment som en nøytral observasjon enn noe spesielt negativt, men jeg blir fort lei - spesielt når jeg er på ferie i sydlige trakter, hvor omtrent alle jeg går forbi føler de må informere meg om at jeg er høy.

Til deg som skal date ei høy:

Jeg synes godt du kan gjøre et poeng ut av høyden, jeg elsker å få komlimenter basert på det, type "jeg elsker de lange slanke bena dine, modellkroppen din etc". Nesten alle menn jeg har datet har uttrykt at de har sett lyset, at høye jenter er det mest sexy i verden og at de aldri kommer til å date lave igjen. Det varmer, hehe

Var sammen med en stor og sterk kar en gang som gjerne løftet meg og kastet litt rundt på meg, det var en ganske ny og sjelden opplevelse som jeg likte godt. Vi liker jo gjerne å føle oss litt små og nette av og til og.

Skrevet

jeg er 1,77 og er kjempe fornøyd med det! elsker å gå med høye hæler....har ikke møtt noen fordommer sånn rett i tryne, men jeg sliter litt med å finne klær som passer, veier 55 kg, så det blir mye prøving og bytting på meg. Samboeren min er 1,92 så det er helt perfekt!!

Skrevet (endret)

Eg er 181 cm høg, og er stort sett veldig fornøyd med høgda mi. :)

Det einaste "problemet" er at eg alltid får for liten plass til dei lange beina mine når eg er på kino, sit i fly, buss o.l. - og ofte må bøya meg ned for å ikkje stanga oppi ting. Før sleit eg skikkelig med å finna bukser som var lange nok i beina, men no blir det heldigvis selt ein del lange bukser i butikkane. Genserar/toppar med lange armar er det verre med. Dei er som oftast for korte på armane. Og går eg opp ein størrelse, så blir kleda for vide og slaskete for tynne meg.

Kjæresten min er 196 cm høg, så eg føler meg absolutt ikkje lang saman med han. ;) Eg kan fint gå i sko med høge hælar, og fortsatt vera lavare enn han. Men eg unngår helst å gå i sko med høge hælar dersom eg er saman med folk med gjennomsnittleg høgde, for då føler eg meg lett som ei kjempe. :fnise:

Endret av Mirabella76
Skrevet

Er akkurat 180 cm, og trives godt med det. Har aldri sett på meg selv som spesielt høy, jeg...

Eneste er når jeg går sammen med venninna på 156. Men da syns jeg egentlig bare at det er hun som er kort.

Men så er samboeren 186, så jeg går gjerne med høye heler. Broren min er 198, mamma 182, pappa 190 og søstern er 178.

Og resten av familien er også ganske lange...

Har aldri møtt fordommer, men kjente på det da jeg var i Sør-Korea. Høy, lys og med langt blondt hår... det var mange som pekte og glante på t-banen... Ble til og med fulgt etter på gata og spurt etter autograf..

Problemer? Nei ikke annet enn det som er nevnt her, problemer med å få bukser som er lange nok.

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Jaja. Jeg er bare 161 cm jeg... Men når da ned til gulvet ihvertfall!

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Er det noen her som kjenner damer over 190? Finnes det i Norge?

• 2 uker senere...
Gjest Ida_B
Skrevet
Hei

Jeg er 183 cm. Møter ikke problemer av noe slag. Men hadde jeg ikke vært slank tror jeg at det hadde blitt et problem å finne klær. Avhenger litt av merket, men veldig ofte ender jeg opp med størrelse XL.

Som andre har nevnt er det noen som sier "du er så stor du". Og akkurat det er jeg litt lei. Gikk mye i sko med høye hæler før, men har ikke det samme behovet for det nå.

Dessuten har jeg en svakhet for ikke så veldig høye menn. ca 175 cm er akkurat passe synes jeg. Høydeforskjellen spiller ikke noen rolle for meg (men det kan jo hende det gjør det for dem).

Gjest Gjest
Skrevet

Til deg som spurte om damer over 190. Jeg har kjent to damer som var akkurat 190 høye. Den ene hadde en mann som var enda høyere. Et utrolig flott par! Den andre fikk mye positiv oppmerksomhet av små italienske menn når hun var i Italia og det var til og med restauranter der hvor hun fikk spise gratis fordi eieren syntes det var så kult. Dessverre har hun gått bort nå.

Men jeg kjenner ei jente som har hatt problemer med høyden sin på over 185, og som har fått ekle kommentarer fra (sikkert misunnelige) menn. Men hun er gift med en som er mye lavere nå. Det er jo egentlig bare tull at mannen "skal være høyest" og "tjene mest" og være "på toppen" :nisseblunk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...