*Emma* Skrevet 2. juni 2008 #21 Skrevet 2. juni 2008 Jeg syns det er kjipt av folk å trekke seg så kort tid før, samtidig forstår jeg det godt dersom man først sier ja uten å vite noe - også får ett opplegg som koster skjorta dumpet i fanget kort tid før utdrikkingslaget. Jeg syns kanskje ikke 500kr var så ille siden det hørtes ut som det inkluderte ganske mye mat også for gjestene (noen betaler jo omtrendt bare for bruden også må de betale for segselv i tillegg) - men gjest over her som forteller om over 1000kr - det hadde jeg ikke kunnet heller. Jeg syns det er dumt når forloverne ordner så mye at folk ikke har råd - det er bruden det går utover. Hun vil sikkert helst bare ha mange der Når det er sagt syns jeg ikke 7 er lite i det heletatt.Håper dere får det fint og at ikke flere trekker seg....
Gjest lucy d-.-b Skrevet 2. juni 2008 #22 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jeg syns ikke 500,- var mye, og hvis man sier ifra en god stund i forveien er det ikke noe problem for folk å spare opp den summen. Det syns jeg bruden er verdt. Jeg skal i et lag i slutten av august, og der regner jeg med hvertfall 1000,- . Jeg gleder meg Jeg syns det er dårlig gjort å trekke seg etter at man har sagt ja, det forpurrer planene forlover har lagt! Vi får håper laget blir bra med de 7 som nå deltar, og at det ikke blir for dyrt for deg. Hør med de andre om de vil hjelpe på utgiftene, evt hvis de ikke kan får de hjelpe deg med å finne et alternativt opplegg. Lykke til edit:skriveleif Endret 2. juni 2008 av lucy d-.-b
prinsessa Skrevet 2. juni 2008 #23 Skrevet 2. juni 2008 Skjønner godt at du er oppgitt. Det er ikke greit og si at man kommer i utdrikkningslag (eller andre fester) og så si at man ikke kommer rett før. En avtale er en avtale. Syns heller ikke 500 er så mye hvis det er inkl lunsj og middag. Jeg syns rett og slett det er sikkelig dårlig gjort og ikke dukke opp på avtaler som er gjort så lenge man ikke har gyldig grunn som sykdom eller lignende.
Markjordbær Skrevet 3. juni 2008 #24 Skrevet 3. juni 2008 Jeg ble invitert 1 mnd før utdrikningslaget, og sa ja. Planen var at alle skulle ta med en middagsrett og egen drikke, og noen skulle ta med blomster, levende lys, trykket t-skjorte til bruden, og vi skulle dele på kostnadene. Vi skulle ha noen leker (pakkelek, videolek) og sånn hjemme hos bruden. Men så: 20 dager før, fikk vi beskjed om at planene var endret. Vi skulle i spa først, og så middag på restaurant, og leker og snacks hos bruden til slutt. Grovt regna, fant jeg ut at alt inkludert, kom prislappen nå opp i 1400. For mye for meg, studenten. Jeg trakk meg fra spa og restaurant, men sa at jeg kunne dukke opp senere på kvelden. Nye endringer 2 dager før: flere måtte trekke seg pga prisen (inkl. forloveren), så det ble magedans i stedet for spa. Restaurant, og avsluttet kvelden på bar. Jeg sa ja til dette, og fikk vært med hele dagen, selv om det ble litt dyrt for meg. Endte med å bruke ca 1000 kroner, alt inkludert (middag, magedans, gave til pakkelek, t-skjorte trykket opp til bruden, og drikke fra baren). Syns det var mye, jeg. Jeg hadde tross alt bare 3 glass vin hele kvelden. Drakk sakte for å spare penger Dro tidlig hjem (ved midnatt) og knakk en flaske vin med samboeren i stedet Men 500 kroner syns jeg var en ok pris!
Lemona Skrevet 3. juni 2008 #25 Skrevet 3. juni 2008 Har hørt om flere tilfeller hvor mange av de inviterte har trukket seg eller ikke kunnet delta. Som oftest har dette skjedd når de har hørt opplegget/prisen. Hvis man ønsker mange deltagere vil det nødvendigvis være slik at ikke alle har et like nært forhold til bruden, og da kanskje ikke er like interessert i å bruke like mye penger på utdrikningslaget. For å unngå situasjonen som TS har havnet i, og som selvfølgelig er kjedelig, er det et poeng at man lager et opplegg som egner seg like godt for 5 som for 15 deltagere, og hvor pris pr. deltager blir omtrent den samme uansett antall. (man kan jo da ikke satse på mange aktiviteter som fallskjermhopping, full spabehandling o.l. for bruden) Vil jo også være en ide å sette påmeldingsfrist/betalingsfrist i god tid før utdrikningslaget så vet man hva man har å rutte med når endelig opplegg skal spikres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå