Gjest Gjest_Anette_* Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Hei Spør til dere som har noen erfaring/kunnskap om det å klage på skriftelig eksamen. Da jeg tok skriftelig eksamen i engelsk (noen dager siden) var det flere punkt jeg mener har bidratt til at jeg skrev mye dårligere enn ellers. 1) Eksamen kom i gang 30 min etter tiden. Beskjeden om at vi kunne sitte 30 min over tiden for å kompansere ble gitt 40 min før jeg trudde vi skulle levere. 2) Vaktene som skulle gi meg nye ark brukte lang tid på å hente de. Jeg har fortsåelse for at han er gammel men jeg trengte innføringsark. Jeg mener begge punktene førte til at besvarelsen ble dårligere og jeg ikke fikk tid til å sjekke mange ord, noe som førte til at jeg stresset mer. Hadde mer informasjon blitt gitt og vaktene vært mer observange på når vi prøvde å få kontakt (ja jeg veiva og ropte) så hadde jeg besvart en bedre prøve. Har jeg grunnlag til å klage?
helenaa Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Jeg vet ikke hvilken skole du går på, men i høgskolesystemet finnes det to klagemuligheter: Det ene er på karakterfastsetting, det andre er på formelle feil ved eksamen. Så vidt jeg kan vurdere, vil du kunne klage på formelle feil ved din eksamen. Jeg ville ikke gitt deg medhold i punkt 2, men det kan være grunn for medhold i pkt 1. Merk at dersom du får medhold i din klage, vil du mest sannsynlig måtte gå opp til eksamen på nytt. Jeg tror ikke du kan regne med å få en bedre karakter på den eksamen du allerede har skrevet på bakgrunn av de "feilene" du nevner. Det beste er vel om du leser eksamensreglementet til den skolen du går på for å finne ut mer om dette. Lykke til! Endret 30. mai 2008 av helenaa
Gjest Huldali Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg tror også du kan klage på "formelle feil" ved eksamen. Hvis klagen går igjennom tror jeg ikke detvil det ha noe å si for eksamen du allerede har skrevet, men at du kan få skrive en ny eksamen.
Marianne Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Jeg tviler veldig sterkt på at dette er formelle feil som vil føre gjennom i en klage. du kan evnt be om å få ta ny eksamen, men noen klagesak vil jeg ikke tro at du har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå