Gå til innhold

Maurgift og hunder


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Vi bor i et gammelt hus på gård, og sliter en del med maur. Fikk til slutt bukt med mauren på badet etter å ha brukt sikkert 10-12 maurbokser, yay! men nå har det plutselig kommet maur på kjøkkenet. Svigerfar og mannen snakket i går om å legge ut gift, og jeg sa at det ikke ble aktuelt pga hundene. Men de mente det ikke var farlig. For de blandet med vann og helte langs husveggen så det trakk seg ned i jorda. Jeg sa at det synes jeg ikke hørtes trygt ut, med tanke på hundene som går løse her, men svigerfar mente det var HELT trygt. snakket med mannen i går og ba han ikke legge ut noe gift, og han sa han ikke skulle... Men nå føler jeg meg utrygg på om kanskje svigerfar kommer til å gjøre det for å være snill eller noe...

Men tenkte først å sjekke om det er noen som vet om det virkelig er trygt? for meg så høres det ut som galskap å legge ut noe som helst form for gift når man har hunder, men disse sier jo at det trekker ned i jorda og at det ikke er farlig. Men jeg vil heller ha huset fullt av maur enn å utsette hundene for det minste risiko. noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står sikkert hvem som har produsert middelet på boksen, og kontaktinfo. Jeg ville ringt dem og hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Midelene de bruker på maur virker på vekselvarme dyr, som insekter og reptiler, og påvirker ikke pattedyr i noen videre grad, som mennesker, hunder osv. Du kan bli dårlig i magen av å drikke ett par liter, men når man blander det ut i vann og heller det ned i jorda vil ikke en hund kunne få i seg slike mengder.

Endret av Glør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma1_*

Nei, at de heller det ned i jorda er ikke farlig. Hunden din spiser det da ikke. Verre er det med de maurboksene man kan legge ut. Hunden min spiste en hel sånn boks, og det ble rimelig dramatisk med motgift hos vetrinær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...