Gå til innhold

skal bestille oppkjøring

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

I dag bestod jeg teorien. strålende fornøyd. Så nå er det så og si kun oppkjøring som gjenstår. :)

Er gravid i 6.mnd. og kunne svært gjerne tenkt meg ha sertifikatet før barnet blir født. Skulle inn på nettet og bestille oppkjøring, men ser det er nærmere 3mnd. ventetid på å få oppkjøringstime her i oslo/akershus.. Er det virkelig vanlig med så lang ventetid?

Har kjørelærer her i oslo og hatt alle timene med han og hans bil. Familien min bor et mindre sted på vestlandet. Tror dere det er mulig å reise opp dit og ta oppkjøringen til tross for at jeg ikke har læreren min der oppe? Kun en mnd. ventetid på oppkjøring der oppe.

Eller er det slik at en helst bør ta det der man har hatt kjøretimer/med sin kjørelærer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I dag bestod jeg teorien. strålende fornøyd. Så nå er det så og si kun oppkjøring som gjenstår. :)

Er gravid i 6.mnd. og kunne svært gjerne tenkt meg ha sertifikatet før barnet blir født. Skulle inn på nettet og bestille oppkjøring, men ser det er nærmere 3mnd. ventetid på å få oppkjøringstime her i oslo/akershus.. Er det virkelig vanlig med så lang ventetid?

Har kjørelærer her i oslo og hatt alle timene med han og hans bil. Familien min bor et mindre sted på vestlandet. Tror dere det er mulig å reise opp dit og ta oppkjøringen til tross for at jeg ikke har læreren min der oppe? Kun en mnd. ventetid på oppkjøring der oppe.

Eller er det slik at en helst bør ta det der man har hatt kjøretimer/med sin kjørelærer?

Ja, jeg tror det er mulig å ta oppkjøringen på vestlandet hvis det er kortere ventetid der.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er en fordel å ha oppkjøringen et sted man er kjent, og har kjørt før. Om kjørelæreren er der eller ikke spiller ingen rolle, siden det ikke er han du skal kjøre med på oppkjøringen.

Om du har kjørt i hjembyen din før så ser jeg ikke noe problem med dette. Men det er hvis du har kjørt selv, altså, ikke bare sittet på med andre som har kjørt der. Du kan jo evt. ta et par kjøretimer i hjembyen også før du kjører opp, så får du kjørt med en kjørelærer der før oppkjøringen.

Om det er en mye mindre by enn Oslo så er det jo lettere å kjøre der også. Jeg bor i Bergen, og her er det et helvete med enveiskjøringer og forbudt å svinge den og den veien, og veiarbeider som flytter på seg daglig, osv. Min kusine, som er fra nabokommunen, hvor det ikke er en eneste rundkjøring eller ett eneste lyskryss, strøk her fire ganger, før hun prøvde på nytt i en mye mindre by, som bare hadde ett lyskryss og to rundkjøringer, og der sto hun :P

Skrevet

jeg er ikke helt sikker på om det er mulig eller ikke, men jeg kan se endel andre problemer.

- Du kjører en bil du ikke er kjenner og kveling av motoren fører ofte til at man begynner å stresse og blir uoppmerksom osv, kan være uheldig

- Du kjører på et sted du ikke kjenner så godt og er nødt til å være mer oppmerksom på skilter osv...rundkjøringer, lyskryss hvor man skal legge seg

- Men hvis det er mulig å ta oppkjøring der kunne du jo bare ha reist opp noen dager før og kjørt med en annen kjørelærer et par timer og kjørt med familie sånn at du blir kjent med veiene :)

hmm..kasnkje du også vi få et problem med å låne bil. Jeg kjenner bare til tilfeller der man kjører med kjørelærers (kjøreskolens) bil.

Håper du finner en løsning på problemet :)

Skrevet

Jobbet på trafikkstasjonen i Kongsberg i fjor, og det hendte stadig vekk at kjøreskoler fra Oslo bestilte oppkjøring der siden det var kortere ventetid.

Du kan jo prøve det? Vet ikke hvordan ventetiden der er nå som det begynner å bli sommerferietid - de har bare to sensorer...

Skrevet

du kan jo prøve å forklare situsasjonen din, kanskje du kan få første oppkjøring som blir ledig hvis noen avbestiller.....

min gravide søster fikk ha oppkjøring etter stengetid da trafikkstasjonen syntes synd på henne om hun ikke skulle rekke oppkjøring før fødselen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...