Gå til innhold

Noen andre som tegner med penn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Men fra å tegne en tegning og ønske kommentarer til å få høre at man ikke får kunstnerstipend??

Har jeg gått glipp av noe for jeg ser ikke noen plasser at hun skal søke kunstnerstipend?

Det står innledningsvis at en dame på NAV har sagt at hun vil/skal skaffe henne kunstnerstipend og at hun ikke trenger å jobbe med noe annet enn kunst. Det ville jeg tatt som en motivasjon til å satse videre om det er det hun vil, men jeg ser ikke noe problematisk i at folk som har litt greie på dette prøver å sette ting litt i sammenheng. Veien til å leve av kunsten pleier ikke å være særlig lettvint, og skal man utvikle seg (og det må man!) er det bra å få tilbakemeldinger på hvor i løypa man står. Jeg ser de aller fleste innleggene her som mer konstruktive enn forsøk på å demotivere trådstarter.

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Var det ikke læreren hennes som hadde sagt dette med kunstnerstipend?

Og hva innebærer et kunstnerstipend da? Finnes jo mange ulike støtteanordninger, stipender, etc.

Gjest milkyway
Skrevet

Hehe, joda, dere som kan kunst kan gjerne komme med konstruktiv kritikk, men ting ER ikke visuelt korrekte når en har tatt psykedeliske stoffer. Jeg tegner bare det jeg så, jeg, og da kan jeg dessverre ikke ta hensyn til regler og normer innen tegning.

Men takk for koselig og konstruktiv kritikk. Så klart vet jeg at jeg har peiling på hva jeg driver med, og kunstnerstipendet er ikke lengre vekk for meg enn middag er for dere :)

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg husker du la ut flere ting du hadde tegnet på datamaskinen.

Kanskje reklamebransjen hadde vært noe for deg. Du har jo gått på Reklame, illustrasjon og design-linjen. Er det ikke mulig å få en lærlingeplass? Eller søke videre på høyere utdanning innen samme feltet.

Gjest milkyway
Skrevet

Jeg gikk jo reklamelinja, men det er ikke noe for meg for å være ærlig. Jeg lager ting jeg ser inne i hodet mitt, ikke noe sjematisk og systematisk. Men takk for tipset, det skal du ha :)

Uansett hva folk sier om mine skyggelegginger (jeg blir glad for tips, men i dette tilfellet er det ikke noe rett og galt), så har jeg det i bakhodet at en av kristiansands anerkjente kunstnere med eget galleri har sagt han ønsker å stille ut bildene mine. Det er tjenings :-D

Gjest Peachbud
Skrevet

Det er kanskje ikke så vanlig å være lærling innenfor det faget?

Et sted må en jo begynne.

Gjest Gjest
Skrevet
Men takk for koselig og konstruktiv kritikk. Så klart vet jeg at jeg har peiling på hva jeg driver med, og kunstnerstipendet er ikke lengre vekk for meg enn middag er for dere :)

Du er klar over at man faktisk må være kunstner for å få tildelt stipend? Altså ha en utdanning fra en kunstfaglig utdanningssituasjon. Her gjelder ikke VGS.

Gjest milkyway
Skrevet

Det stemmer ikke :) Men takk for feilinfo!

Kurslederen min har ei venninne som har gjort det samme som meg, fullført vgs, og har maling som lidenskap, og jaggu fikk hun ikke stipend!

Gjest StoreSky
Skrevet (endret)
Du er klar over at man faktisk må være kunstner for å få tildelt stipend? Altså ha en utdanning fra en kunstfaglig utdanningssituasjon. Her gjelder ikke VGS.

Så du påstår at INGEN er kunstner uten å gått gjennom en formell utdannelse??? Dummeste jeg har hørt! Da kan jo fint andre "kunstnere" fra andre land påstå at de fra (feks) Norge ikke kan kalle seg kunstner, fordi vi har for dårlige "kunstnerskoler" som er kun for amatører.

Men uansett vil jeg tro det finnes mange ulike spipender og legater for kunstnere. Gode og dårlige -smaken er jo som baken. (bare se på høstutstillingen.....)

edit: uansett tror jeg nok at de færreste lever av kunst alene(uansett om det er male/tegne, installasjoner, brukskunst/industridesign, skulpturering, etc) Og det krever nok masse hardt arbeid, forsakelse av andre ting, flere år med dårlig råd og mye jobb.

OG jeg beundrer de som tør satse på det de drømmer om!

Endret av StoreSky
Gjest Grafica
Skrevet

Milky da, du må jo for all del ikke si at du selv tror du er flink, aldri hørt om janteloven du eller? :O sånt ekke lov i norge!

Men jeg kan godt si du er flink. Men det er du ikke, ikke bare flink. Du er rett og slett dritgod på det du driver med :)

Gjest Britt Banditt
Skrevet

Jeg aner ingenting om kunstnerstipend eller noe, men vil bare si at du tegner skikkelig bra! :-D

Gjest milkyway
Skrevet

Nådda, takk folks, tusen masse takk, faktisk :-D Det er så kos med støtte til det en driver med! Kursleder nr 2 her sitter og søker på stipend til meg nå, hurra hurra!

Den eneste bekymringen i livet mitt nå er at jeg mistet den grønne pennen min. :ler: men det får jeg snart tak i igjen :)

• 2 uker senere...
Gjest milkyway
Skrevet

tusen takken! Tok det med til tatovøren min, og ting blir gjort på onsdag, og han sa han trengte så vidt å fikse på det engang!

Selvtillitsboost!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...