Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har betennelse i et knee, som kom etter en kne skade. Har på grunn av det vært lite aktiv, men går til fysioterapaut. Jeg har nå blitt plaget med hovne legger, hva kan det være? hva bør jeg gjøre?

Jeg har nettopp begynt med en betennelsesdempende kur (napren), har jeg fått hovne føtter, vann i føttene pga betennelsen i kneet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil tro det er vann.

Prøv å ha en pute under føttene når du sover så de kommer bittelitt høyere enn hodet. Det kan hjelpe. Det er ikke så rart om sirkulasjonen blir litt nedsatt om du har en betennelse i kneet, væske samler seg også rundt stedet som er betent.

Du kan også massere lett når du smører med krem, samtidig som du har beinet høyt. Feks når du sitter på sengen eller sofaen. Strykende bevegelser fra ankel og opp til lyske. Med litt kraft, men ikke så det er ubehagelig...

Jeg hadde også ville nevnt det for legen om jeg var deg. Kanskje han eller hun gir deg noe vanndrivende..

Skrevet
Jeg har betennelse i et knee, som kom etter en kne skade. Har på grunn av det vært lite aktiv, men går til fysioterapaut. Jeg har nå blitt plaget med hovne legger, hva kan det være? hva bør jeg gjøre?

Jeg har nettopp begynt med en betennelsesdempende kur (napren), har jeg fått hovne føtter, vann i føttene pga betennelsen i kneet?

Hei,

synes du bør kontakte fastlegen din. Det kan være så mye forskjellig når det gjelder hevelse av ledd og ben.

Jeg har selv hatt hevelser/smerter i føtter og ankler og det viste seg at jeg hadde en type leddbetennelse, men vil ikke skremme deg med det. Sjekk derfor med legen din :)

Skrevet

Har selv mye plager med hovne bein. Jeg bruker støttestrømper til vanlig, men det er ren tortur nå i denne varmen. Jeg har nå fått vanndrivende medisiner av legen min, og det fungerer fint. Ellers skriver jeg under på tipset om å legge bena høyt ved enhver anledning, også om natten. Samt så mye fysisk aktivitet du orker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...