Lille Lea Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Vi har ingen fast spisepause. Den er jo på en halvtime, som ikke er betalt for, og blir trekt automatisk av på lønningen. Men jeg lurte på om, hvis jeg velger å spise bare i 10 min eller ett kvarter, kan jeg da skrive opp ett kvarter/20 min ekstra, når jeg skriver meg ut?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 OM du ikke har mulighet til å ta pause, pga mye å gjøre kan du nok skrve det, men om du selv velger å ta mindra pause tror jeg ikke det..
Gjest Fisk73 Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Vi har ingen fast spisepause. Den er jo på en halvtime, som ikke er betalt for, og blir trekt automatisk av på lønningen. Men jeg lurte på om, hvis jeg velger å spise bare i 10 min eller ett kvarter, kan jeg da skrive opp ett kvarter/20 min ekstra, når jeg skriver meg ut? Nei, mener du ikke kan det.
Aurela Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Vi har ingen fast spisepause. Den er jo på en halvtime, som ikke er betalt for, og blir trekt automatisk av på lønningen. Men jeg lurte på om, hvis jeg velger å spise bare i 10 min eller ett kvarter, kan jeg da skrive opp ett kvarter/20 min ekstra, når jeg skriver meg ut? Det ville jeg spurt om av arbeidsgiver. På første jobben min hadde jeg pauser på både ti og syv minutter i løpet av åtte, innimellom ni timer. Dette fordi vi stemplet oss inn og ut. På neste jobb spurte jeg om jeg kunne ta så kort pause jeg trengte og så skrive tilsvarende opp på timelisten. Sjefen der sa nei, hun mente vi trengte pausen og ville derfor at vi skulle ha hele pausen vår (med mindre det var mye stress og vi trengte alle ute "på gulvet").
L@dy Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 På min jobb hadde jeg lagt det inn på fleksi kontoen, men er jo ikke alle som har den muligheten.
Lille Lea Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2008 Jeg spurte en i spisepausen idag og han sa han har brukt å gjort det.. men han sa han brukte som regel hele pausen, fordi han drikker kaffe,røyker og spiser. Er ikke keen på å få en prikkende finger på skuldrene *kremt* -Unnskyld hva er det du driver med egentlig? - Hahaha, trooor jeg hadde blitt litt flau da ja.. Helt ny å tar seg skikklig til rette.. Men kommer nok til å plusse på littegrann...
Rosalie Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Du kan nok ikke velge å ikke bruke hele spisepausen din.
Marianne Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Arbeidsmiljøloven styrer hvor lang pause du skal ha. Du får ikke noe igjen for det å ikke ta pausen enn stresset du selv føler med det. Dersom du heller har muliget til å ta to ganger 15 min i løpet av en dag ville jeg snakket med arbeidsgiver om muligheten til dette. Om du har det så travelt a du ikke kan ta pause må evnt. arbeidsgiver innføre betalt pause eller avtalt overtid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå