Gjest Serena Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg skal på jobbintervju hos en mediebedrift i morgen. Bedriften retter seg mot en ung målgruppe, (studenter), derfor er jeg litt usikker på hvordan jeg bør kle meg. Vil bli tatt seriøst, men ettersom målgruppa er ung, er jo det også noe å ta hensyn til. Setter pris på alle tilbakemeldinger.
Lille Lea Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg var på jobbintervju her om dagen og fikk jobben på dagen;) Hadde på meg svart trang bukse med svarte litt høye sko som går til anklene, t skjorte med skrift, rosa og hvitt palastinaskjerf, med ett langt kjede under (ikke spes pyntet kjede) Langt løst hår. Syns man skal gå i det man går til vanlig- Men med littegrann ekstra. Jeg tok på meg høye sko, men ellers ikke pyntet.
Gjest Serena Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg var på jobbintervju her om dagen og fikk jobben på dagen;) Hadde på meg svart trang bukse med svarte litt høye sko som går til anklene, t skjorte med skrift, rosa og hvitt palastinaskjerf, med ett langt kjede under (ikke spes pyntet kjede) Langt løst hår. Syns man skal gå i det man går til vanlig- Men med littegrann ekstra. Jeg tok på meg høye sko, men ellers ikke pyntet. Takk for svar. Tenker meg noe ala det samme, så godt å få det bekreftet.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 I en sånn type bedrift tror jeg man bør kle seg omtrent i det man går i til vanlig, men eventuelt litt mer nøytralt enn det mest frika/fargerike man eier så ikke klærne tar fokus vekk fra deg og det du sier. Var selv på jobbintervju i en tja, relatert type jobb, nylig, og hadde på meg noe jeg føler meg komfortabel og fin i - men dro innom en butikk og kjøpte ny genser da skjorta etter hvert føltes for spraglete for anledningen Vet ikke hvordan intervjuet gikk ennå, men jeg tror antrekket var passende - jeg gled greit inn blant de som intervjuet meg utseendemessig i hvert fall... Men man bør se an type bedrift eller kunde en skal borti, det er ikke i alle sammenhenger en bør være FOR hipp og kul, avslappa eller stivpynta Også er det viktig å føle seg vel i klærne.
Carebear1 Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Det kommer jo helt ann på hva slags jobb det er snakk om! Man stiller ikke i t-shirt og palestinaskjerf om man skal intervjues for jobb som konsulent i Ernst & Young. Og man kommer ikke i drakt på intervju hos Bik Bok. Poenget er at du kler deg omtrent slik du tror de går kledd der du søker jobb. Er du i tvil kler du deg heller litt for pent, enn litt for shabby. I den bedrift TS beskriver høres det ut som vanlige klær er helt ok. Jeg ville likevel ikke valgt den mest hullete jeansen jeg hadde - om du tar poenget
tingeling Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Tips: hvis du er en av de som blir rød på halsen/brystet hvis du blir litt stresset, så velg noe som skjuler det. Jeg intervjuet en gang en jente (som gjorde et supert inntrykk). Pga litt lav utringing så jeg hvordan hun ble mer og mer rødflammet på brystet, til tross for at hun svarte veldig bra og vi hadde en avslappet god tone. Fikk litt vondt av henne.
Gjest misa Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har vært på en del jobbintervjuer, og har i det siste holdt noen selv. Jeg synes at uansett hvor man går skal man gi inntrykk av at man er "ren og pen", for å si det sånn. Ikke still opp med møkk under neglene og uflidd/uvasket/fettete hår, det gir bare inntrykk av at du ikke gadd å forberede deg. Jeg er ellers veldig enig i det noen før meg her sier om at det kommer an på hvor du søker jobb. Skal du jobbe i en klesbutikk som Carlings kan du godt komme i litt rocka klær, men søker du jobb som advokatsekretær tar du på deg dress/drakt. På mine intervjuer har jeg alltid stilt i pent tøy, uansett om det har vært Elkjøp eller NRK jeg har søkt til. Det fungerte utmerket begge plasser. Til slutt vil jeg si at det er utrolig viktig å forberede seg. Les alt du kan om bedriften på forhånd; når startet de, hva er deres konkurransefortrinn, hva er bedriftens visjon osv. Når du kan trekke inn dette i intervjuet viser det at du virkelig har lyst å jobbe der! Lykke til alle sammen.
Gjest Gaby Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Palestinaskjerf ville jeg vel igrunn styrt unna uansett hvilken bedrift det gjelder, er det noen oppegående personer der kan det jo faktisk hende de spør deg om hvorfor du går med det, og forventer et annet svar enn "fordi alle gjør det".. Men skjerf uten dette mønsteret er knall
Gjest Casey Skrevet 31. mai 2008 #9 Skrevet 31. mai 2008 Det kommer jo helt ann på hva slags jobb det er snakk om! Man stiller ikke i t-shirt og palestinaskjerf om man skal intervjues for jobb som konsulent i Ernst & Young. Og man kommer ikke i drakt på intervju hos Bik Bok. Poenget er at du kler deg omtrent slik du tror de går kledd der du søker jobb. Er du i tvil kler du deg heller litt for pent, enn litt for shabby. I den bedrift TS beskriver høres det ut som vanlige klær er helt ok. Jeg ville likevel ikke valgt den mest hullete jeansen jeg hadde - om du tar poenget Høres fornuftig ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå