Jigva Skrevet 3. juni 2008 #21 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Om dette er en reel sak så ville jeg ikke sagt noe om det jeg hadde hørt. I og med at saken allerede er foreldet så tror jeg ikke det kan gjøre så mye mer enn å skape mer vondt og mer lidelse for uskyldige mennesker som familien til den drepte. Tror vel også at for h*n som fortalte om dette trenger en venn og lytter, mer enn en som løper til politi. Men, og jeg har noen "men" i min mening av saken også. Om det er slik at å holde på denne hemmeligheten er til skade for offeret eller deg som lytter og nå med-hemmelighets-holder så ville jeg sagt noe videre. Særlig om offeret trengte at dette kom frem. Tross alt, var dette offeret utsatt for pedofile handlinger i flere år så kan det være at h*n trenger at dette kommer ut, fortelle alle at den drepte ikke var så bra som han kanskje virket på andre. Mulig finnes det kanskje flere pedofili-ofre av samme mannen som ikke tørr å stå frem siden mannen er død (og da er saken på en måte gravlagt), men som kanskje tørr å komme frem og få hjelp dersom alle detaljene kommer for en dag fra en annen. Endret 3. juni 2008 av Jigva
Gjest vimselot Skrevet 3. juni 2008 #22 Skrevet 3. juni 2008 Om dette er en reel sak så ville jeg ikke sagt noe om det jeg hadde hørt. I og med at saken allerede er foreldet så tror jeg ikke det kan gjøre så mye mer enn å skape mer vondt og mer lidelse for uskyldige mennesker som familien til den drepte. Tror vel også at for h*n som fortalte om dette trenger en venn og lytter, mer enn en som løper til politi. Men, og jeg har noen "men" i min mening av saken også. Om det er slik at å holde på denne hemmeligheten er til skade for offeret eller deg som lytter og nå med-hemmelighets-holder så ville jeg sagt noe videre. Særlig om offeret trengte at dette kom frem. Tross alt, var dette offeret utsatt for pedofile handlinger i flere år så kan det være at h*n trenger at dette kommer ut, fortelle alle at den drepte ikke var så bra som han kanskje virket på andre. Mulig finnes det kanskje flere pedofili-ofre av samme mannen som ikke tørr å stå frem siden mannen er død (og da er saken på en måte gravlagt), men som kanskje tørr å komme frem og få hjelp dersom alle detaljene kommer for en dag fra en annen. Jeg forstår hva du mener. Men det er ingenting jeg kan gjøre. Joda, jeg kan snakke med han/henne siden saken er foreldet og be h*n åpne seg feks til en prest, men jeg tror ikke vedkommede vil åpne seg. Egentlig var det litt dårlig gjort å betro seg til meg, men det takler jeg. Jeg forstår at noen må man åpne seg for. Men jeg er ingen god hjelper, føler meg maktesløs. Kun maktesløs. Vedkommede er alvorlig syk i tillegg (alvorlig), jeg bryr meg, og skulle ønske jeg kunne hjelpe, men det kan jeg ikke. Jeg kjenner andre som kjenner xxx, men jeg kan ikke fortelle. Men jeg vet at jeg vil få kjeft en dag, fordi jeg holder hemmelighetene skjulte. Hvis jeg forteller det til noen, og det tviler jeg på. Hvis dette er reelt, og ikke bare en "prøve" på hvordan folk reagerer i et sådant tilfelle...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå