Gå til innhold

Ny pus


Lyra

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal hente min nye lille pus på mandag, og har et par spørsmål.

1. Hvor skal jeg plassere kattedoen? Vi har ikke plass på badet, og vaskerommet er i kjelleren, så for en liten pus å gå ned trappa er ikke så lurt...

2. Hun skal jo være inne nå den første tida, hvordan løser jeg det nå i sommer? Det er jo mye grilling og sånn så det blir mye tråkking inn og ut av døra, er redd hun kommer til å smette ut da. Kommer hun til å holde seg i nærheten hvis vi er der ute sammen med henne?

3. Den første natta/nettene, bør hun sove sammen med meg? Lurte på om jeg skulle ha henne i senga førsta natta, så flytte henne ned på gulvet og etterhvert ut i stua.

4. Jeg må ta ferje for å hente henne, hvis vi havner på nederste dekk og ikke kan sitte i bilen, er det skadelig for henne å sitte i buret alene under overfarten? Turen tar ca. 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Kattedoen kan plasseres hvor som helst, bare den er tilgjengelig til alle tider. Den bær ikke står i nærheten av maten hans, men det sier seg selv.

2. Katten bær være inne hvertfall en liten stund med det første, en uke eller no, slik at den blir vant med stedet den bor på. Men så er det bare å starte forsiktig med å ha den ut, hvis dere er med den ute går den nok ikke langt.

3. Vi hadde katten i senga første natta. Den ble der til den fant ut selv at det var ikke skummelt å ligge alene for eksempel på stua. Den jamret å skrek hvis vi stengte han ute av soverommet. Nå sover han aldri i senga, selv om døra alltid er åpen.

4. Hvis du lar den sitte i bilen bør du i hvertfall sørge for at den har det godt og varmt. Ellers har jeg ingen gode råd til den saken...

Håper jeg kunne hjelpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...