Xiphias Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har fått innkalling til intervju/samtale vedrørende jobb i skole/barnehage fra høsten av. Har aldri jobbet i skole eller barnehage fast før, bare vikarieirt litt i barnehage og på sfo. Masse erfaring med barn og ungdom fra teater og ulike festivaler og arrangement. De har i alle fall funnet meg interessant nok til å ta meg inn til samtale. Fagforbundet skal være med. Er det vanlig? Og hvilke spørsmål kan jeg støte på? Noe spesielt jeg bør være forberedt på? Ønsker gjerne innspill fra dere som har assistentjobber og lignende i skole/barnehage eller dere som ansetter "oss"
Gjest husmoren Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Når vi intervjuer folk til min arbeidsplass, barnehage, er vi tre stykker, styrer, ped leder og representant fra KS/utdanningsforbundet. Du skal selge deg selv, si hva du er god på, fremheve dine gode kvaliteter. Snakk tydelig, se på dem du snakker med og still spørsmål om arbeidsplass og stilling. Ikke si at du vil jobbe i skole/bhg fordi du liker barn, fortell dem hvorfor du liker å jobbe med barn, hva du tror du kan tilføre arbeidsplassen i form av kompetanse og personlig egnethet. Fortell dem om hva type du er, hvordan du jobber sammen med andre. Ikke overselg deg, det er en hårfin balanse. Smil, vær positiv, vær løsningsorientert, vis initiativ. Sikkert mye mer, men dette er i hvertfall hva jeg ser etter når vi ansetter noen nye. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Fikk en stilling uten å søke;) har egen evne til å danne gode relasjoner med barn, mennesker generellt og er oppriktig engasjert og aktiv for "mine barn".. Selv ville jeg sett etter en ildsjel med reflekterte evner og ferdigheter som fremmer barns kompetanse på ulike nivå.
Xiphias Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 Intervjuet er overstått. Det gikk ganske bra. Fikk vel ingen av de spørsmåla dere nevnte og mange av de hadde jeg forventa! Selv om jeg forberedte meg ganske bra så var det noen spørsmål jeg ikke var forberedt på, men de virka fornøyde og positive. Jeg hadde i alle fall en god magefølelse da jeg gikk derfra
MAcy Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Hei. Skal på intervju i morgen ,skole, og prøver å forberede meg. HAr aldri vært på intervju før så lurer på hva slags spørsmål fikk du??
Xiphias Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2008 Oj, beklager at je gikke har svart deg. Så ikke dette innelgget før nå Håper det gikk bra for deg!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå