Gå til innhold

"valpefettet"


Gjest Gjest_Kine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kine_*

Personlig synes jeg at jeg ser bra ut. Det eneste er "valpefettet" rundt magen, altså det fettet som henger ut på siden.

Har hatt løst til å trene det bort uten å få mindre pupper, rompe og andre saker.

For noen år siden leste jeg i en artikkel i Det Nye at fett kan trenes bort fra et område uten at det rokker de andre kroppsdelen. Det var blant annet "valpefettet" beskrevet som fett i rygg og arm området.

De ambefalte øvelser (med vekter):

1) Du står med armene inntill kroppen og løfter de opp så de er helt vannrette. Knoklene skal alltid peke oppover, og du skal aldri bøye armene. Repiter 15.

2) Ryggen skal være i ca vannrett posisjon. Du kan enten sitte eller stå, men den ene foten bør være lent framover. Først med en arm også i vannrett posisjon (albuen peker utover) starter ca framfor nesetippen og "skyver" armen bakover til ryggen mens du holder posisjon. Så den andre. repetere i ca 15 arbeidsperioder.

3) Nesten lik den første men her skal du sakte ta armene helt opp over hode med beina samlet.

Dette er treningstips som bør gjøres med vekter. Har noen av dere tips om "dagligdagse" øvelser man kan gjøre uten vekter, kanskje aktiviteter?

På forhand takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvor gammel er du?

Etter min definisjon av "valpefett" er det noe man får i puberteten og som stort sett forsvinner av seg selv når kroppen får "tilpasset seg til" sin nye kvinnlige fasong.

En annen ting er at man ikke kan punktslanke seg. Man kan bygge muskler f.eks på armene og dermed få dem til å se mer definerte ut, men ikke punktslanke.

Fett på magen forsvinner kun gjennom generell vektnedgang (eller fettsuging, da.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her er et kjempetriks, jeg har testet det selv, og fikk DEN drømmemagen lizm. Etter bare 14 dager med denne metoden forsvinner alt fettet fra midjen din!

Du gjør slik: Ta en liten håndvekt (gjerne rosa) på ca 2 kg og hold den i høyrearmen. Bøy armen bakover i 90graders vinkel, mens du strammer magemusklene og løfter det venstre beinet litt opp og tilbake. Beveg hoftene fra høyre til venstre, mens du blunker alt du orker med øyevippene. Gjør ti slike repetisjoner før du bytter arm. Det er viktig at du hører på Britney Spears mens du gjør dette, hvis ikke vil ikke metoden fungere.

Finnes det virkelig folk som fremdeles tror på punktslanking???? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Syns kommentar fra frøken nr.2 er helt usmakelig. Om du ikke er førnøyd med deg selv så blir det ikke bedre av å rakke ned på andre.

Til trådstarter så er det beklagelig at det finnes slike mennesker inne på forumet. Tror ikke punktslanking virker, og om du er tennåring så vent til du er ferdig utvokst dersom du er fornøyd med kroppen din.

Men hvor høyt er aktivitetsnivået ditt? Om du ikke beveger deg mye så kan en liten tur hver dag hjelpe på "overflødig fett".

Ellers så finner mange inspirasjon til aktiviteter fra de såkalte "slankeprogamene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Syns kommentar fra frøken nr.2 er helt usmakelig. Om du ikke er førnøyd med deg selv så blir det ikke bedre av å rakke ned på andre.

Til trådstarter så er det beklagelig at det finnes slike mennesker inne på forumet. Tror ikke punktslanking virker, og om du er tennåring så vent til du er ferdig utvokst dersom du er fornøyd med kroppen din.

Men hvor høyt er aktivitetsnivået ditt? Om du ikke beveger deg mye så kan en liten tur hver dag hjelpe på "overflødig fett".

Ellers så finner mange inspirasjon til aktiviteter fra de såkalte "slankeprogamene".

hehehe,ikke så prippen da :-))) syntes kommentaren var riktig festlig jeg. tenåringsbærter som skal gjøre alle mulige fæncy øvelser for å bli "stramme" og tynne her og der er så klisje at man må ha låv å spøke litt med det :-)))) hadde trådstarter giddet å lest litt om trening, hadde hun raskt funnet ut at den eneste måten å slanke seg på, er å spise sunt og trene styrke og kondisjon. punktslanking er en myte folk flest sluttet å tro på på 90tallet. det er direkte latterlig at noen tror man mister fettet rundt midjen av å stå og vifte litt med bein og armer og gjøre STYRKEøvelser. såpass burde alle vite om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punktslanking er en myte folk flest sluttet å tro på på 90tallet. det er direkte latterlig at noen tror man mister fettet rundt midjen av å stå og vifte litt med bein og armer og gjøre STYRKEøvelser. såpass burde alle vite om trening.

Det er kanskje selvsagt for deg, men om man ikke har satt seg inn i teorier rundt trening så vet man ikke nødvendigvis slike "selvfølgeligheter". Jeg leser til stadighet artikler i diverse kvinneblader (og til og med treningsblader) som direkte eller indirekte går på punktslanking. Og vi har vel alle hørt hundre ganger at situps gir flat mage? Ikke rart man blir forvirret.

Til trådstarter: Du må bare forbrenne flere kalorier enn du får i deg. Spis mindre, løp mer rett og slett. Styrketrening er også bra, men du vil ikke forbrenne fettet nøyaktig der du trener styrke. Så det går dessverre ikke an å garantere at "valpefettet" forsvinner før fett på puppene eller rompa f. eks. Fettet kommer sannsynligvis til å forsvinne fra flere steder på kroppen. Jeg trente/slanket meg for å fjerne tendenser til håndtak på hoftene, og gikk i den prosessen ned en BH-størrelse og flere cm på rompe og lår (hvor jeg ikke hadde like mye å ta av) før alt hoftefettet tok kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...