Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og tegner ikea kjøkken og fant ut at vifta som passet best var med kullfilter! Jeg har ikke noe erfaring med dette og synes faktisk det hørtes litt ekkelt ut! Det er viktig for meg at vifta fungerer bra siden det er en åpen kjøkkenløsning. Vifta jeg mener heter "nutid". Noen som har erfaringer med den vifta eller kullfilter? Blei litt betatt av den og ikke er den spes billig heller!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har du link til den?

Jeg fikk rådet å velge avrekksvifte med direkte utsug til friluft ja.

Kullfilter ser jeg og for meg at er litt ekkelt. Eller at det ikke blir like bra. Hvorfor kan dere ikke ha med utsug?

Vifta vi har gått for kan fåes med begge deler. Nesten 15 000!!! Det er helt syke priser!

Skrevet

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60123866

15000 ja! da er denne råbilllig! :fnise: men forventer på en måte at alt på ikea skal være billig jeg da.

Vi kan vel ha direkte utsug men den havnet på en slags kjøkkenøy og da blir det litt ekstra jobb med å få montert den vil jeg tro. Prøver å spare så mye jeg kan! Har egenlig ikke råd til nytt kjøkken men tenkte at det er bedre med ett nytt "dårlig" kjøkken enn å irritere meg over den gamle haugen.

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.rorosmetall.no/roroshetta/fritt.../cilindro.shtml

Hva med denne da?

Jeg husker ikke prisen, men mener den ikke lå så langt unna i pris.

Jeg ville forhørt meg litt om jeg var deg jeg. Den viften du kikker på er jo veldig fin og enkel i uttrykket, men den suger dårlig syns jeg det ser ut som. 275 kubikk i timen var det vel det sto?

Vi fikk anbefalt over 600....

I alle fall verdt å sjekke litt rundt før du bestiller :)

Du kan jo også sjekke muligheten for å legge rør over taket. Altså inni taket og ut til vegg. Men da må dere vel ned med taket... Ellers enig med deg ang bytting av kjøkken. jeg ville nok også bytte tkjøkkenet om du irriterer deg over det ;)

Denne tar vi da; (må bare vise den frem, syns den er griselekker :) )

http://www.rorosmetall.no/roroshetta/rettvegg/horisont.shtml Vi skal riktignok ha den i sort glass...

Skrevet

Den virker kanskje ikke så bra da nei..jeg bor sammen med en som absolutt skal steke all mat på sterk varme i tillegg så vi bør ha en med utsug.

Den dere skal ha er en sånn jeg kunne tenkt meg ! Den var utrolig stilig!

Tror jeg forkaster hele øya nå jeg...

Skrevet (endret)
Den virker kanskje ikke så bra da nei..jeg bor sammen med en som absolutt skal steke all mat på sterk varme i tillegg så vi bør ha en med utsug.

Den dere skal ha er en sånn jeg kunne tenkt meg ! Den var utrolig stilig!

Tror jeg forkaster hele øya nå jeg...

Det tror jeg er lurt! :)

Jeg ville bare valgt kullfilter dersom det overhodet ikke var noen mulighet for utsug. Det er bedre enn ingen vifte, men ganske mye dårligere enn en som sender stekeosen ut av huset.

En ulempe med kokeøy, er at det ikke alltid vil være så veldig elegant å ha en diger dings hengende ned fra taket midt i rommet. Det er i de fleste tilfellene penere å ha vifta på veggen. Og dessuten vil det jo ofte være mer komplisert å få den koblet til utsug hvis den henger over en øy.

Jeg tror derfor du har gjort et klokt valg. Og den andre vifta det var linket til var utrolig fin!

Endret av Zia
Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger ikke forkaste øya di om du vil ha det selv om du velger å ha vifte og kokepunkt et annet sted. En slik øy kan brukes til anretning, baking, og som et bord å dekke på maten på når dere har gjester...

En slik øy kan brukes til masse :) Om det nå er slika t du har forelsket deg i ideen....

Ring røros metall og hør etter pris og slikt, eller kankje heller til en kjøkkenleverandør som fører varene deres. Den runde der mener jeg altså å huske at ikke var så dyr, og den er utrolig lekker :)

Gjest Gjest
Skrevet

Såvidt jeg har forstått så er kullfilter for de som ikke kan få lufta med rør e.l. - Hvor bra/dårlig er kullfilter i forhold til vanlig avsug?

Gjest Gjest
Skrevet
Såvidt jeg har forstått så er kullfilter for de som ikke kan få lufta med rør e.l. - Hvor bra/dårlig er kullfilter i forhold til vanlig avsug?

Selve avsuget kan vel være like greit. Men det kommer vel veldig an på filteret hvor bra effekt det har i og med at osen bare filtreres i stedet for å kjøres direkte ut....

Skrevet

Du trenger ikke forkaste øya di om du vil ha det selv om du velger å ha vifte og kokepunkt et annet sted. En slik øy kan brukes til anretning, baking, og som et bord å dekke på maten på når dere har gjester...

En slik øy kan brukes til masse :) Om det nå er slika t du har forelsket deg i ideen....

Takk for denne! jeg har nok sittet og tullet med dette for lenge nå for det falt meg faktisk ikke inn at jeg kan beholde øya selv om jeg ikke har stekeplatene der! Skal faktisk ringe til røros og høre på priser imorgen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Utrolig gøy å faktisk hjelpe noen her inne :)

Det finnes jo mange andre leverandører enn røroshetta også, men man må starte et sted i alle fall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...