Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Hva kan jeg gjøre for å komme meg ajour med lånekassen så fort som mulig? Jeg mangler 120 studiepoeng (tror jeg) for å få mer støtte, siden jeg har hoppet av studiene midt i semesteret tre ganger (og har latt lånet gå, siden jeg pga depresjon ikke har hatt mulighet til å arbeide). Greide rett og slett ikke å fullføre, siden jeg var så deprimert. Men prøvde på nytt et par ganger, men måtte altså hoppe av. Nå befinner jeg meg i den ufattelig kjipe situasjonen at jeg vil studere, og denne gangen tror jeg jeg skal greie det, men jeg får ikke lån før jeg har tatt 120 studiepoeng eller noe. Hva gjør jeg?????? Hjelp!
Gjest Thalee Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Det er ikke så mye du kan gjøre med det tror jeg. Men mindre det er egne regler for etterslep pga sykdom? Har du undersøkt det? Hvis ikke så kan du jo ta en utdannelse på deltid, hvor du jobber nok til at du ikke trenger lånekassen. Hvis du studerer utenom storbyene så koster det vesentlig mindre å leve
mustapippuri Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 http://www.lanekassen.no/templates/Page____3016.aspx
Gjest Serena Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Venninnen min har slitt med depresjoner, og spurte Lånekassen om det samme. Hun fikk da beskjed om at depresjon ikke ble regnet som kronisk sykdom som en ikke fikk sykepenger for. Forstod meg ikke helt på det der, men det hun sa, var i alle fall, at hun fikk økonomisk støtte hvis hun ble syk. Vet ikke hvordan det er for deg som har gått ferdig to år?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå