Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært på et kurs om "Hvordan vinne jobbintervjuet".

Kursleder mente da at det var lurt av oss å skrive ned sterke/svaker sider, kvalifikasjoner, hvorfor vi ville ha jobben etc og ta med dette på intervjuet som et hjelpemiddel -slik at vi ikke fikk jernteppe eller rotet oss helt ut på viddene.

Noen som har gjort dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada, er helt kurrant å ta med notater

Skrevet

Dette har jeg alltid gjort! Skriver også ned spørsmål jeg ønsker å få svar på!

Du framstår som interessert og godt forbredt til intervjuet synes jeg!

Skrevet

Jeg har skrevet ned ting jeg lurer på og hatt med dette, men jeg ville ikke tatt med notater til selve intervjuet.

Vet at det er mange som synes dette er helt greit, men personlig liker jeg det altså ikke - føler man blir litt fo bundet. Et intervju skal ikke være en eksamen, det skal være en samtale.

Om du absolutt vil ha det med fordi du er redd for å glemme noe viktig, så er det iallfall essensielt i mine øyne at du bruker notatene minst mulig, og for ALL DEL ikke leser opp det du har skrevet.

Når det er sagt ville jeg som intervjuer ikke blitt veldig imponert over en som var avhengig av notater for en jobbsamtale. Derimot ville jeg satt pris på spørsmål om stillingen, gjerne at de er notert ned og. Det viser at det er noe man har tenkt på, og at man faktisk er interessert.

Det er vel i grunnen ingen fasit. Noen intervjuere hater det, andre liker det. Gjør det som passer best - bare ikke les opp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...