Gå til innhold

Samlivsterapi


anneluk

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har en time hos samlivsterapaut i morgen. Jeg er veldig stresset og engstelig for hva som kan skje der.

Er det noen som har erfaringer å dele? Hva kan jeg vente meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen min har en time hos samlivsterapaut i morgen. Jeg er veldig stresset og engstelig for hva som kan skje der.

Er det noen som har erfaringer å dele? Hva kan jeg vente meg?

Ikke annet enn at han er ordstyrer og dere forteller hva dere sliter med. Ikke noe å grue seg for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Been there
Jeg og mannen min har en time hos samlivsterapaut i morgen. Jeg er veldig stresset og engstelig for hva som kan skje der.

Er det noen som har erfaringer å dele? Hva kan jeg vente meg?

Vi var hos en som var veldig konkret og flink. Gikk gjennom situasjonen for å komme frem til hvor problemet lå, og skisserte mulige måter å angripe problemene på. Snakket både om positive og negative ting. Det er viktig å være åpen, og prøve å formidle situasjonen slik den oppfattes av dere.

Jeg vil anbefale dere å snakke grundig gjennom tingene på forhånd, slik at det ikke kommer så mange overraskelser når dere er der. Er veldig glad for at vi gjorde det. Da visste begge mer eller mindre hva den andre kom til å si. Har hørt om de som kommer til samtale i den tro at de begge er der for å prøve å forbedre forholdet, og får høre av partneren når de er hos terapeuten at han/hun vil avslutte forholdet... Uansett om det ikke er så ille er det godt å vite på forhånd hva den andre tenker om saken.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...