Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:kaffe: I morgen skal jeg ha min første medarbeidersamtale med sjefen. Det var en voldsom lang "lefse" med punkter til samtalen! Ettersom jeg er ganske nyansatt i denne jobben, er jeg veldig usikker på hva jeg skal svare på de forskjellige punktene. Det er stort sett "de vanlige" sprøsmålene som " er arb.oppgavene du gjør i samsvar med stillingsbeskrivelsen/forventet stillingsinnhold" og "har du maktet å fylle stillingen" osv. Hva f.... skal man svare på slikt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Eeeh...kanskje en ide å sette seg ned og tenke igjennom spørsmålene? Har arbeidsoppgavene vært som forventet/beskrevet? Føler du at du fikser jobben og gjør en god jobb? Er det noe som ikke svarer til forventningene dine? Er det noe annet du vil ta opp med sjefen?

Jeg innser at enkelte av spørsmålene sikkert kan virke litt teite, men dersom du har en litt seriøs holdning til det og legger litt tankevirksomhet i det kan det faktisk være at det blir en nyttig samtale. Jeg har både positive og negative erfaringer med medarbeidersamtaler, både som sjef og ansatt. og min erfaring er at dersom både sjefen og den ansatte er forberedt og har en seriøs innstilling kan det komme mye bra ut av en sånn samtale.

Lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...