Gå til innhold

Hiv/aids av myggstikk o.l.?

Fremhevede innlegg

Gjest Litt bekymret
Skrevet

Jeg har lest og hørt hvordan hiv/aids smitter, og jeg vet at det smitter gjennom blod, kroppsvæsker og sprøyter. Dette er sikkert et dumt spørsmål og det kan hende at jeg er overnervøs for dette, men jeg spør for å være sikker. Jeg var i Afrika for 2 mnd. siden, og en dag lånte jeg et par øredobber av ei dame der nede. Jeg har hatt hull i ørene i over 10 år så det er ikke noe sår i dem. Spørsmålet mitt er derfor:

er det mulig å bli smittet av hiv/aids gjennom å låne øredobber?

I tillegg til det lurer jeg på om det smitter gjennom å drikke av samme glass osv., mygg og det å klø seg på myggstikk eller sår (smitte under neglene?)?

Jeg er veldig redd for dette og har tenkt mye på det, så det hadde vært fint å få et svar..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg tror...er at du bekymrer deg FOR mye! Nei, du kan ikke bli smittet av HIV/Aids via øredobbene, du hadde jo 10 år gamle hull, og dama du lånte dem fra hadde nok fint grodde hull hun og:) Og med mindre du faktisk hadde noens BLOD under neglene og klødde deg litt INNI såret ditt, så kanskje, i en brøkdels sjanse, kunne du fått smitte. Men ikke uten blodet. Og du kan heller ikke bli smittet ved å drikke av samme glass:) Vet ikke om du føler deg bedre nå, men foreslår at du tar en test om du fortsatt er redd.. Les litt om HIV/aids og smitte da vel:)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Det smitter IKKE gjennom myggestikk, bruke samme glass, do, bestikk, ved å klemme, kysse og håndhilse.

Det smitter kun gjennom sex, direkte blod-kontakt, bruke samme sprøyte og via morsmelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...