Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Neste år er det stor mulighet for at jeg pakker sakene og flytter til Bergen for en utdannelse jeg ha drømt om i lang tid... Syntes det er litt skummelt, har kjøpt leilighet (bor i nærheten av Oslo), har 2 dyr en hund og en katt og en ektemann som er utenlandsk og som har fått en jobb her han trives godt i-er redd for å ødelegge mulighetene hans til å få en ny bra jobb-er jo kjent at utenlandske ikke har like lett for å få arbeid som nordmenn. Selv har jeg også en flott jobb ved siden av studiene som jeg er veldig glad i.. Hvordan gjør dere andre når dere flytter langt? Selger det dere har her, eller leier ut? Hva med arbeid? Begynne å søke FØR vi flytter? Familien er veldig viktig for meg, jeg er redd for bestemor som er så glad i besøk fra oss....mye å reise fra om dere forstår?
Gjest Thalee Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Jeg tror ikke jeg hadde flyttet i en slik situasjon. Kan du ikke ta den samme utdanningen i Oslo da?
Gjest me Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Jeg som tenkte at nesten all utdanning fantes i Oslo, men da må det være en spesiell utdanning som finnes i Bergen og ikke i Oslo. Jeg kan si at jeg har gjort det, dvs typen min solgte leiligheten sin for å flytte fra der vi kommer fra (mindre by med lite muligheter) til Bergen, for at jeg skulle studere. Har gått helt fint det:) Du må bare være sikker på at ektemannen din må være med på det og være villig til å bytte jobb. Typen min søkte ny jobb før vi flyttet, det var akkurat 3 måneders oppsigelse og jobb så det gikk akkurat fint. Er BEGGE dere villige vil dere fint få det til:D Ellers så kan du prøve deg alene først også etterhvert lokke ham (savn fører ofte til at kjæresten vil flytte også..)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå