Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #21 Skrevet 29. mai 2008 Glemte å skrive at dette er fra denne artikelen http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/02/29/528374.html
Gjest Screemy Skrevet 29. mai 2008 #22 Skrevet 29. mai 2008 Glemte å skrive at dette er fra denne artikelen http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/02/29/528374.html Jeg blir dårlig av sånt og sint....
Gjest En annen mann Skrevet 29. mai 2008 #23 Skrevet 29. mai 2008 Her er en en liste over lover og regler som rammet kvinner i Aghanistan under Taliban-regimet og som vi vet flere kvinner opplever den dag i dag. Hvorfor egentlig? Kvinner er smarte, pene, flinke, føder barn, passer barn, lager mat, mm. • Alle kvinner måtte bære heldekkende og formløs burka, med skjerm/netting foran øynene. • Det ble forbudt for kvinner å arbeide - med unntak for kvinner i helsesektoren. • Kvinner kunne ikke bevege seg utendørs uten å være i følge av en mannlig slektning. • All utdanning for jenter over sju år ble forbudt. • Høyhælte sko og sminke ble strengt forbudt. En kvinnes skritt måtte være lydløse fordi skrittene kunne opphisse menn. • Kvinner kunne ikke snakke høyt i det offentlige rom fordi «ingen fremmede bør høre en kvinnes stemme.» • Vinduer i første og andre etasje i bolighus måtte males eller dekkes helt til for å hindre at kvinneansikt kunne sees av fremmede menn. «Fordi en kvinnes ansikt er en kilde til å forderve menn som ikke er beslektet med dem». • Kvinner kunne ikke sykle eller sitte på sykkel eller motorsykkel - selv om de skulle sitte på med en mannlig slektning. • De kunne heller ikke ta drosje uten følge med mannlig slektning. • Det ble forbudt for mannlige leger å ta på en kvinne under medisinsk konsultasjon. Hvorfor? Er det fordi menn føler seg truet av kvinners intelligens? Nei. Religiøs hjernevasking og kultur er nok svaret.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #25 Skrevet 29. mai 2008 Hvorfor? Er det fordi menn føler seg truet av kvinners intelligens? Noe er de iallefall truet av. De vil ha minst mulig konkurrenter, og for å ikke eliminere sitt eget kjønn fra samfunnsdeltagelse så eliminerer de det andre kjønn, altså halvparten av befolkningen. Menn er patetiske sånn sett.
Gjest En annen mann Skrevet 29. mai 2008 #26 Skrevet 29. mai 2008 Noe er de iallefall truet av. De vil ha minst mulig konkurrenter, og for å ikke eliminere sitt eget kjønn fra samfunnsdeltagelse så eliminerer de det andre kjønn, altså halvparten av befolkningen. Menn er patetiske sånn sett. :kaffe: Nok et virkelighetsfjernt innlegg som beskriver kvinner som ofre og menn som de slemme. Har sett en del av de her nå... Problemet med slike steder der ekstremistiske Islamske grupper regjerer er stort sett religiøs hjernevasking og kultur. Menn er ikke "patetiske sånn sett". Det er innlegg som dine som fordummer debatten og hvert fall ikke fører til bedre livsvilkår i slike land. Begynn heller og vis litt respekt for de nato soldatene som oprerer i slike land og forsøker å opprette demokrati, og dermed høyere livskvalitet for kvinner.
Gjest Screemy Skrevet 29. mai 2008 #27 Skrevet 29. mai 2008 (endret) :kaffe: Nok et virkelighetsfjernt innlegg som beskriver kvinner som ofre og menn som de slemme. Har sett en del av de her nå... Problemet med slike steder der ekstremistiske Islamske grupper regjerer er stort sett religiøs hjernevasking og kultur. Menn er ikke "patetiske sånn sett". Det er innlegg som dine som fordummer debatten og hvert fall ikke fører til bedre livsvilkår i slike land. Begynn heller og vis litt respekt for de nato soldatene som oprerer i slike land og forsøker å opprette demokrati, og dermed høyere livskvalitet for kvinner. Hva mener du nå med det innlegget? Sorry, jeg bare spørr for jeg ble litt uviss nå, hva du mente med det innlegget, mot det innlegget du siterte! :klø: Endret 29. mai 2008 av Screemy
Gjest En annen mann Skrevet 29. mai 2008 #28 Skrevet 29. mai 2008 Hva mener du nå? Sorry jeg bare spørr for jeg ble litt uviss nå, hva du mente med det innlegget, mot det innlegget du siterte! :klø: Akkurat det jeg skrev Det er for mange gjester som kommer med ganske grove generaliseringer mot befolkningsgrupper, ofte menn i sin helhet. Jeg forsøker å argumentere mot dette ved å si at det er ikke menn generelt som er problemet i land som Afghanistan, men kultur og religiøs overbevisning. Den siste delen av mitt innlegg, kommentaren om nato-soldater var nok det riktignok det ikke et argument i seg selv, men forsøker å vise gjesten at det faktisk er noen som forsøker å gjøre noe med problemet istedet for å fordømme menn generelt. Generelt misliker jeg gjester som ikke legger på noe annet enn "gjest" som nick, men det er vel greiere å ikke måtte ta ansvar for sine innlegg.
Gjest Casey Skrevet 29. mai 2008 #29 Skrevet 29. mai 2008 Jomfru Maria blir jo tilbedt verden over. Madonna også.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #30 Skrevet 29. mai 2008 Jomfru Maria blir jo tilbedt verden over. Madonna også. Ehh, ja!!! to av mange, men det er flere selvsagt men, alikevell så blir smarte og oppegående damer krenket og undertrykt! Hvorfor det da? Hvorfor velger kinesere å drepe barnet dersom det blir et jentebarn(de kan kun ha 1 barn) Hvorfor må kviner i Afganistan eller enkelte muslimske land gjemme seg? Hvorfor? Pgå kultur eller pga uviten eller pga redsel for at "det svake" kjønn skal vise at dem ikke er svake!? Jeg undrer meg over dette? Dette blir jeg ikke klok på!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #31 Skrevet 29. mai 2008 Ei kvinne som blir voldtatt i et av mange muslimsk land blir steinet til døde fordi hun er ei hore, FORDI hun ble voldtatt !!!!!!!!!!!? Skal vi klappe for det? Nix, og noen av disse med disse holdningene kommer til Norge - og hva skjer da!!!?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #32 Skrevet 30. mai 2008 Ei kvinne som blir voldtatt i et av mange muslimsk land blir steinet til døde fordi hun er ei hore, FORDI hun ble voldtatt !!!!!!!!!!!? Skal vi klappe for det? Nix, og noen av disse med disse holdningene kommer til Norge - og hva skjer da!!!? DET vet vi jo! De tror at damer her i norden er horer fordi dem beveger seg utpå gata og fordi dem ikke engang er tildekt! Fritt vilt tenker dem da...
waco Skrevet 30. mai 2008 #33 Skrevet 30. mai 2008 Se for dere følgende scenario på landsbygda i et land uten innlagt vann eller elektrisitet. Fattige analfabeter. Disse kan også ha fiendskap seg imellom. Tenk dere at en kar voldtar kona til en fiende. Ganske krenkene og kanskje det værste en fiende kan gjøre mot en annen fiende seg. Hva om dama til en kar heller hengir seg til fienden sin? Ligger med sin manns værste fiendekar, akkurat som tyskertøsene i norge lå med tyske soldtater samtidig som brødrene deres skøit på dem i skauen. Litt av den samme mentaliteten ligger bak æresdrap, altså at det skjer i affekt. Nå er ikke jeg enig at det er riktig å straffe for utroskap eller voldtekt, jeg prøver bare å belyse for dere slik at dere kan legge fordommende deres litt bort og heller forsøke litt innelevelse av andre menneskers kultur og folkeslag. Skal vi forvente at mennesker på den andre siden av kloden, lever etter gammeldagse tradisjoner plutselig skal idolisere sex og singelivmentaliteten og top-models konkurranser som handler om å være penere enn venninna si, som dere er så glade i?
waco Skrevet 30. mai 2008 #34 Skrevet 30. mai 2008 eeeh, siste innlegg var til de siste innleggene. Ikke rart muslimer blir skremt av holdningene til norske det norske folk når vi leser hva dere skriver. Og forresten skulle jeg skrive innlevelse og ikke innelevelse, håper alle skjønte den.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #35 Skrevet 30. mai 2008 Se for dere følgende scenario på landsbygda i et land uten innlagt vann eller elektrisitet. Fattige analfabeter. Disse kan også ha fiendskap seg imellom. Tenk dere at en kar voldtar kona til en fiende. Ganske krenkene og kanskje det værste en fiende kan gjøre mot en annen fiende seg. Hva om dama til en kar heller hengir seg til fienden sin? Ligger med sin manns værste fiendekar, akkurat som tyskertøsene i norge lå med tyske soldtater samtidig som brødrene deres skøit på dem i skauen. Litt av den samme mentaliteten ligger bak æresdrap, altså at det skjer i affekt. Nå er ikke jeg enig at det er riktig å straffe for utroskap eller voldtekt, jeg prøver bare å belyse for dere slik at dere kan legge fordommende deres litt bort og heller forsøke litt innelevelse av andre menneskers kultur og folkeslag. Skal vi forvente at mennesker på den andre siden av kloden, lever etter gammeldagse tradisjoner plutselig skal idolisere sex og singelivmentaliteten og top-models konkurranser som handler om å være penere enn venninna si, som dere er så glade i? Men uansett hva hun gjør - hengir seg eller stritter i mot så blir hun sett ned på uansett og risikerer å bli steinet til døde, pisket til døde eller få stokkeslag så hun dør en langsom død! Dette selv om hun led under overgrepet! Bra?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #36 Skrevet 30. mai 2008 eeeh, siste innlegg var til de siste innleggene. Ikke rart muslimer blir skremt av holdningene til norske det norske folk når vi leser hva dere skriver. Og forresten skulle jeg skrive innlevelse og ikke innelevelse, håper alle skjønte den. IKKE alle muslimer er slik, men ikke fornekt at dette foregår den dag i dag....!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #37 Skrevet 30. mai 2008 Glemte å skrive at dette er fra denne artikelen http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/02/29/528374.html
LilleCanCan Skrevet 30. mai 2008 #38 Skrevet 30. mai 2008 Blir behandlet som en gudinne jeg. Forventer da ikke noe annet.
Gjest J Skrevet 30. mai 2008 #39 Skrevet 30. mai 2008 Blir behandlet som en gudinne jeg. Forventer da ikke noe annet. Hvorfor har du på deg burka da? ref.avataren din
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 31. mai 2008 #40 Skrevet 31. mai 2008 Vi er omsorgspersoner, vi har mye bra å komme med, vi holder orden i hus og hjem, vi lager mat, vi føder barn, vi tar oss av barn mm. Jeg som kvinne kjenner meg overhodet ikke igjen i din ebskrivelse av kvinner. Og vil tro det finnes mange flere kvinner enn meg som hverken føder barn, er opptatt av å holde orden i hus og hjem, liker å lage mat eller er omsorgspersoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå