Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 har fått små prikker oppover armer og ben, når jeg klør på dem blir det et hvitt felt under huden, litt som myggstikk, men ikke så store. De forsvinner mer eller mindre når jeg klarer la være å klø, men så snart jeg begynner å klø meg igjen dukker de opp igjen. Akkurat som de ligger latent i huden. Hva kan dette være? Kan ikke skjønne at det er insektsbitt når det er så mange. Har ikke hatt andre barnesykdommer enn vannkopper, men føler meg ikke syk. Finnes det noen allergi som gir slikt utslett?
angeleyes Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Elveblest var det første jeg tenkte når jeg leste dette, men det kan hende jeg er helt på viddene... http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=1643
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har ikke et sånt sammenhengende rødt felt som på bildet der... men masse små prikker. Det virker som om de bare popper opp hvis jeg begynner å klø meg et sted på kroppen... ikke fått noe i ansiktet heldigvis. Men det er masse på innsiden av håndleddet (ved pulsårene, derfor tenkte jeg først det var insektbitt), og på overarmene og lårene.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har ikke et sånt sammenhengende rødt felt som på bildet der... men masse små prikker. Det virker som om de bare popper opp hvis jeg begynner å klø meg et sted på kroppen... ikke fått noe i ansiktet heldigvis. Men det er masse på innsiden av håndleddet (ved pulsårene, derfor tenkte jeg først det var insektbitt), og på overarmene og lårene. fant dere ut hva dette var? har fått lignende prikker på begge leggene nå! klør helt sinnsykt og når jeg klør blir de større og ser hovne ut... noen som aner hva dette kan være og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det??? HJELP!!
known Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Hm, nå er jo ikke jeg noen lege. Overhode ikke Men jeg har hatt mange av disse i mitt liv.. Viste seg at jeg hadde mange allergier, blant annet middallergi og husstøvallergi. Men det er kanskje ikke helt logisk hvis det plutselig har kommet? Jeg fikk det etter at jeg flyttet til et nytt sted som sikkert har mer "dritt" i veggene...
Gjest Gjest_c_* Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Hm, nå er jo ikke jeg noen lege. Overhode ikke Men jeg har hatt mange av disse i mitt liv.. Viste seg at jeg hadde mange allergier, blant annet middallergi og husstøvallergi. Men det er kanskje ikke helt logisk hvis det plutselig har kommet? Jeg fikk det etter at jeg flyttet til et nytt sted som sikkert har mer "dritt" i veggene... det har kommet litt gradvis. fikk det først litt i høst, så har det blitt mer og mer... nå er det ille og ser ikke ut. jeg trener feks aldri i shorts fordi leggene er helt nedklødd! kanskje det er allergi ja. vi flyttet inn i nytt hus i sommer. men det er jo helt nytt, så skulle vel ikke kune være så mye dritt i veggene? gikk du til legen? hva kunne han gjøre? er du kvitt det nå?
known Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 det har kommet litt gradvis. fikk det først litt i høst, så har det blitt mer og mer... nå er det ille og ser ikke ut. jeg trener feks aldri i shorts fordi leggene er helt nedklødd! kanskje det er allergi ja. vi flyttet inn i nytt hus i sommer. men det er jo helt nytt, så skulle vel ikke kune være så mye dritt i veggene? gikk du til legen? hva kunne han gjøre? er du kvitt det nå? Nei, skulle ikke tro at et nytt hus skal gi deg problemer. Jeg gikk til legen ja og slo veldig ut på dette.. Er ikke så mye man kan gjøre. Du kan prøve med allergitabletter, det skader ikke.. Vi kjøpte nye dyner og ny seng og det hjalp VELDIG.. Så nå er det tilnærmet borte når jeg passer på å skifte på senga ofte og holde det forholdsvis rent rund meg..
Gjest Eva Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Nei, skulle ikke tro at et nytt hus skal gi deg problemer. Jeg gikk til legen ja og slo veldig ut på dette.. Er ikke så mye man kan gjøre. Du kan prøve med allergitabletter, det skader ikke.. Vi kjøpte nye dyner og ny seng og det hjalp VELDIG.. Så nå er det tilnærmet borte når jeg passer på å skifte på senga ofte og holde det forholdsvis rent rund meg.. kan jo være midd-allergi.. el bare vanlig allergi .. dattera mi har det samme, så lenge du støvsuger senga når du skifter så hjelper det en del, har fått dekning fra nav til midd-teppe på senga hennes.. men de hadde ikke til hennes str, så vi venter på spesialbestilt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå