Gå til innhold

brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

har noen her tatt brystreduksjon før? eller kjenner dere noen som har gjort det?

jeg tror legen min vil be meg slanke meg først men hvor mye er det jeg lurer på? må man bli helt "normal slank" før de vil operere? jeg er 160 og veier 85 kg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_julie_*
Skrevet

Hei! Jeg var 18år når jeg tok brystreduksjon på klinikk stokkan. veide 70kg og var 163cm. Jeg hadde str D og har nå B. Men jeg angrer noe forferdelig, jeg har blitt mobbet siden jeg var 11år pga store bryst. og det var mye pga dette at jeg gjorde det, men nå 4år etter så angrer jeg på at jeg valgte så tidlig. for det blir arr og jeg føler meg ikke vel med mine bryster, skjemmes over de og føler meg ikke kvinnelig mer. de har endret mye form og arrene er tydlige. hadde også infeksjoner og store smerter. ennå plages jeg med at brystvortene blir lam, mister følelsen. Og jeg gråt og var fast bestemt på at dette ville jeg, men jeg angrer mer enn noe annet idag

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg foretok brystreduksjon for 5 år siden, og angrer ikke et sekund! Fikk et helt nytt liv, og har ikke arr. Om du slanker deg før operasjon, vil det være en stor fordel med tanke på sårtilhelingen. Såret får bedre forutsetninger for å gro raskt og pent hvis du ikke er overvektig. Uansett om du velger å slanke deg eller ikke, så bør du holde den vekten du har når du blir operert, også etter operasjonen. Hvis du legger på deg igjen, vil arrene "strekkes", bli større, tykkere og dermed mer synlig.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du e misfornøyd med vekta di nå og gjerne skulle ta av et par kilo, bør du gjøre det før du fikser på puppene, ellers kan resultatet bli stygt senere om du kommer på at du skal slanke deg litt... :)

Jeg er like høy som deg og veide det samme som deg for to år siden, og hadde samme tanke - slanke meg først, så fikse på puppene.

Nå, to år senere og mange kilo lettere har faktisk puppene blitt mye penere å se på, så kanskje om noen kilo så er jeg fornøyd med puppestellet også :)Hvis ikke fikser jeg på dem.

Men altså, jeg anbefaler deg å ta av litt først dersom du ikke er fornøyd med dagens vekt.

• 7 måneder senere...
Skrevet (endret)

det er ikke no valg, hvis legen syntes du er for stor gjør de det ikke før du har slanket deg og vist at du kan holde vekta. du må han en bmi innenfor normalen til din høyde.

Endret av DAJMI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...