Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg går på p-piller med 28 tabletter derav 7 er såkalte sukkerpiller.

Jeg vet jo at man ikke trenger å ta disse, men er det noen som vet om det går greit å kaste de i søpla eller i avløpet? Vet at man ikke kan gjøre dette med vanlige tabletter, men siden det er sukkertabletter så gjør det vel ikke noe?

Føler liksom ikke at det er noen vits i at jeg svelger i meg disse tablettene når jeg allikevel husker på dem liksom..

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte legen min om dette siden jeg heller aldri spiste sukkerpillene da jeg gikk på trionetta. Han sa det ikke var noe problem å kaste dem i søpla. Det er jo ikke medikamenter i dem slik det er i "vanlige" pilller.

Gjest Venetia
Skrevet

Jeg kaster de bare.. Det er jo ikke noe farlig.

Skrevet

Ok, takk for svar, da kan jeg kaste dem med god samvittighet :)

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_henriette_*
Skrevet

Når ein er på siste sukkerpillen, og glemte å ta den til rett tid.. Gjør det noe å ha samleie neste dag da?

Skrevet

Når ein er på 2 siste sukkerpillen, og glemte å ta den til rett tid.. Gjør det noe å ha samleie neste dag da?

Skrevet
Når ein er på siste sukkerpillen, og glemte å ta den til rett tid.. Gjør det noe å ha samleie neste dag da?

Sukkerpillen inneholder ikke noen aktive stoffer, så dersom du husker å ta alle de aktive/virksomme pillene til rett tid er du beskyttet uansett. Du trenger ikke å svelge sukkerpillene, de er bare for at man skal få en vane på at man tar en pille om dagen..

Skrevet
Sukkerpillen inneholder ikke noen aktive stoffer, så dersom du husker å ta alle de aktive/virksomme pillene til rett tid er du beskyttet uansett. Du trenger ikke å svelge sukkerpillene, de er bare for at man skal få en vane på at man tar en pille om dagen..

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har et spørsmål som er relatert til dette...

Har vært veldig stressa de siste ukene, og fikk plutselig mensen for et par dager siden.. Sjekke p-pille-brettet, og fant ut at jeg må ha glemt å ta en pille. Aner ikke hvor lenge siden dette kan ha skjedd, kanskje 2-6 dager... Det står ikke noe i pakningsvedlegget om det å glemme en pille for deretter å ta en ny neste dag ..

Ta et opphold på 6 dager nå, før jeg begynner på nytt brett. Håper virkelig å komme tilbake til normal syklus da :(

Noen som har erfaringer med dette? Jeg bruker Yasmin.

• 2 år senere...
Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål ang sukkerpillene, og jeg håper at du kan gi meg et svar på det. Jeg går på yasminelle, og er nå på sukkerpille-uken. Men pga en veldig hektisk førjulstid, har jeg nå glemt å ta pillene for i går og i dag, skal jeg da ta alle tre i morgen? Eller skal jeg bare kaste de? Utgir dette noen forskjell for beskyttelsen?

- Forvirret jente, 17 år.

Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål ang sukkerpillene, og jeg håper at du kan gi meg et svar på det. Jeg går på yasminelle, og er nå på sukkerpille-uken. Men pga en veldig hektisk førjulstid, har jeg nå glemt å ta pillene for i går og i dag, skal jeg da ta alle tre i morgen? Eller skal jeg bare kaste de? Utgir dette noen forskjell for beskyttelsen?

Sukkerpillene inneholder ikke hormoner, de er der kun så du skal huske å ta pillene dine, at du får en god vane. Om du ikke tar sukkerpillene så spiller det ingen rolle.

Og man skal aldri ta to eller flere p-piller om man har glemt dem i en eller flere dager. Da skal du bare fortsette, men bruk kondom i to uker for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Sukkerpillene inneholder ikke hormoner, de er der kun så du skal huske å ta pillene dine, at du får en god vane. Om du ikke tar sukkerpillene så spiller det ingen rolle.

Og man skal aldri ta to eller flere p-piller om man har glemt dem i en eller flere dager. Da skal du bare fortsette, men bruk kondom i to uker for sikkerhetsskyld.

Tusen takk for svar! Det satte jeg stor pris på!! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei jeg har et spørsmål: hvor befinner sukkerpillene seg på et brett? Jeg har hørt at det er greit og hoppe over sukkerpillene og starte rett på de "aktive" pillene en gang i blandt hvis man tar en pillefri uke etterpå. Jeg er i et langdistanse forhold og vil helst at kjæresten skal slippe mensenmonsteret når vi endelig kan være sammen :P Så hvordan ser jeg hvor sukkerpillene ligger på brettet? :)

Tusen takk :)

• 3 måneder senere...
Gjest Liselotte
Skrevet

Du trenger ikke å ta pillene i det hele tatt, de er bare for at du skal bli vant til å ta en pille hver dag :) Så om du glemmer en eller to eller tre gjør det ikke no. bare kast de, og ta resten til riktig tid, eller la vær og byn på de aktive pillene når du skal.

Gjest Natasha
Skrevet

Hei jeg har et spørsmål: hvor befinner sukkerpillene seg på et brett? Jeg har hørt at det er greit og hoppe over sukkerpillene og starte rett på de "aktive" pillene en gang i blandt hvis man tar en pillefri uke etterpå. Jeg er i et langdistanse forhold og vil helst at kjæresten skal slippe mensenmonsteret når vi endelig kan være sammen :P Så hvordan ser jeg hvor sukkerpillene ligger på brettet? :)

Hei!

Sukkerpillene skal befinne seg nederst på brettet. Det er de siste pillene du skal ta før du får menstrasjon.

Gjest Applecore
Skrevet

Så vidt jeg husker fra da jeg gikk på Yasmin, var det en annen farge på den nederste stripen på brettet der sukkerpillene var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...