Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest jobbsøker
Skrevet

Jeg har en stilling som butikkmedarbeider i en dagligvarebutikk. Jeg trives godt på jobben og er glad i kundekontakten, men jeg har merket at det å sitte i kasse er veldig belastende for mine skuldre og for nakken. Dette har ført til at jeg har fått en del plager med hodepine. Derfor ønsker jeg å finne en annen jobb som er litt lettere for kroppen. Jeg er usikker på hvem jeg skal oppgi som referanse når jeg nå skal søke rundt andre steder. Jeg har lyst til å spørre butikksjefen, for det virker som ledelsen er fornøyd med meg siden jeg er veldig blid og serviceinnstilt. Dette er noe kundene ofte kommenterer (ikke for å skryte altså, hehe), og jeg synes dette er en god attest å ta med seg videre. Samtidig har jeg vært noe syk pga hodepinen og er redd dette kan ødelegge dersom jeg oppgir sjefen som referanse. Går jo ut fra at hun vil bli spurt om jeg har mye fravær. Ellers er jeg usikker på hvordan hun vil ta det opp at jeg spør henne om å være referanse mens jeg fortsatt jobber der? Bør jeg være ærlig og si det som det er at jeg ser meg om etter noe annet? Eller skal jeg oppgi en referanse som var min sjef for 3 år siden og som jeg ikke hadde så mye kontakt med? Huff, dette ble langt men håper noen har innspill å komme med! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spørre en kollega. Det går også an.

Skrevet

Det beste er nok å være ærlig med sjefen, og de fleste vil ha forståelse for det. Spør om du kan bruke vedkommende som referanse. At du har hatt fravær pga hodepine og nå velger å bytte jobb teller jo også positivt for deg, det viser at du har arbeidsvilje.

Skrevet

Kommer helt an på forholdet du har til sjefen, men siden du faktisk spør oss om du kan bruke henne vil jeg tro dere har et såpass godt forhold at du kan bruke henne...;) Jeg kan i hvertfall fint bruke min nåværende sjef som referanse, hun er såpass fornøyd med meg at hun ønsker at jeg skal kunne finne andre arbeidsplasser der jeg trives, om jeg ønsker det. Om du forklarer sjefen din hvorfor du vil få nytt arbeid bør det jo være nada problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...