Gå til innhold

Han er en gassgenerator


mysan

Anbefalte innlegg

Er det mulig å produsere så mye gass?

han fiser og fiser og fiser og det stiiinker svovel og fordervelse. Jeg tror aldri jeg har vært borti hunder som fiser så til de grader som Kompis.

Han spiser valpeforet fra Royal Canin, litt tunfisk hvis det blir noe igjen etter pus, noen godbiter i løpet av dagen som belønning for ymse, litt gress i skogen... veldig sjeldent menneskemat.

Og som nevnt i annen tråd; han bæsjer sinnsykt mye og ofte. Bæsjen er fast og fin, så han har ikke noe mavetrøbbel...

Vet ikke om noe kan gjøres, jeg måtte bare lufte litt - bokstavelig talt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Så morsomt, vår hund heter også Kompis! :)

Villet tatt den for en sjekk til dyrelegen jeg. En hund vi hadde tidligere fjertet veldig mye, og den hadde problemer med stoffskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ikke noe mer tunfisk på ham da.

Katter skal også ha begrenset av det, men pus er matintollerant, og jeg forer ham det han vil ha, så han ikke forsvinner og dør for meg. Bedre med tunfisk og litt kjøtt på bena, enn bare tørrfor og skinn og ben...

men nå sporet jeg av min egen tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Prøvd noe så enkelt som å bytte for?

Er ofte man må bytte noen ganger før man finner noe som hunden tåler best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rett vest ;)

Mye korn i det foret du bruker?

Mener det skaper endel gass hos enkelte hunder. Og så har du BARF, som går ut på en form for råkostdiett for firbente. Kan lite om det, og det virker arbeidskrevende, men verdt å se på om dette fortsetter.

(Når jeg har deg her, de bakerste spenene på et dyr har som regel mer melk enn de fremste. Så om du har muligheten til å koble minstekatten på en spene så legg den til en av de lengst mot bakbena.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacuna

Kanskje du kunne forsøke med valpeforet fra vom- og hundemat? Det er ferskfor som selges i frossen form, og min erfaring er veldig positiv; null gass, og mye finere pels, og i tillegg liten avføringsmengde. Hunden elsker det også, så det største problemet er at det lukter død og fordervelse for matmors overfølsomme nese, samt at det krever litt fryserplass (selges i kilospølser, men også i større blokker) dersom du ikke har sjansen til å handle ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prøvd et fôrbytte, hunder kan reagere forskjellig og tåler kanskje ikke en type mat selv om det er kvalitetsfôr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avføring ofte og mye er jo tegn på dårlig utnyttelse av fóret, så jeg ville prøvd et annet. Bruker også RC her, men mest vom&hundemat for valper. Varierer med forskjellig kjøtt, brødskiver osv. i tillegg.

Mye tarmgass tyder på en ubalanse, at tarmfloraen ikke er som den skal for eksempel. Jeg ville gitt Zoolack en periode, og gradvis gått over til et annet fór. V&H anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også V&H. Mye mindre avføring, driter maks 2 ganger daglig, lite lukt og myyye billigere, ikke minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kunne forsøke med valpeforet fra vom- og hundemat? Det er ferskfor som selges i frossen form, og min erfaring er veldig positiv; null gass, og mye finere pels, og i tillegg liten avføringsmengde. Hunden elsker det også, så det største problemet er at det lukter død og fordervelse for matmors overfølsomme nese, samt at det krever litt fryserplass (selges i kilospølser, men også i større blokker) dersom du ikke har sjansen til å handle ofte.

Takk for tips - da prøver jeg fórskifte - hvor får jeg tak i Vom&valpefor da? Har jeg aldri sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Avføring ofte og mye er jo tegn på dårlig utnyttelse av fóret, så jeg ville prøvd et annet. Bruker også RC her, men mest vom&hundemat for valper. Varierer med forskjellig kjøtt, brødskiver osv. i tillegg.

Mye tarmgass tyder på en ubalanse, at tarmfloraen ikke er som den skal for eksempel. Jeg ville gitt Zoolack en periode, og gradvis gått over til et annet fór. V&H anbefales.

Brødskiver kan skade magen til hunden så det bør du kutte ut først som sist. Iallefall ikke komme med det som forslag til en hund som allerede sliter med fordøyelsen!

Det eneste hunder kan få av "vår" mat er: rent kjøtt, grønnsaker, ris og pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :) I dag reiser jeg til Mosseporten og kjøper Vom til guttevalpen. Jeg ser at de antakelig har kattemat fra samme leverandør der, så jeg sjekker opp det i samme slengen.

Kanskje vi nå slipper både fising fra hund, og spesialbehandling av pus?

Jeg vandrer med freidig mot!! (Og en diger sekk med optimisme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...