Gå til innhold

Billigere enn charter..?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg kjenner folk som styrer unna charter og bestiller istedet flybilletter selv, og satser på å finne et ledig rom når de er på feriestedet, eller reserverer det selv via mail/telefon. Disse bryr seg ikke om det blir dyrere enn charter...

Men nå har jeg hørt om flere som mener denne måten å gjøre det på, er billigere enn charter. Det kan jeg ikke skjønne! En rask titt på finn.no viser at man kan kjøpe en pakkereise til Rhodos eller Kreta for et par tusenlapper mens bare flybiletter til samme sted koster bare litt mindre... Et rom koster også, så hvordan er det de går frem..?

Er du blandt de som reiser ekstremt billig? Tips meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg kjenner folk som styrer unna charter og bestiller istedet flybilletter selv, og satser på å finne et ledig rom når de er på feriestedet, eller reserverer det selv via mail/telefon. Disse bryr seg ikke om det blir dyrere enn charter...

Men nå har jeg hørt om flere som mener denne måten å gjøre det på, er billigere enn charter. Det kan jeg ikke skjønne! En rask titt på finn.no viser at man kan kjøpe en pakkereise til Rhodos eller Kreta for et par tusenlapper mens bare flybiletter til samme sted koster bare litt mindre... Et rom koster også, så hvordan er det de går frem..?

Er du blandt de som reiser ekstremt billig? Tips meg!

Flybillettene må bestilles tidlig, eller du må kjøpe dem når det er spesielle tilbud. Da kan du komme til feks Kreta m Norwegian, og der finne rimelig overnatting på små, familiedrevede hoteller til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer an på reisemålet også. For å gi et eksempel, lettere å finne billige hotellrom i f.eks Praha enn i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida

Vi (en familie på fire) reiste to uker til Kroatia i fjor. Flybillettene med Norwegian ble bestilt i oktober og kom på kr. 6000,- for alle sammen. Leilighet ordnet vi selv på nettet, og dermed kom to ukers sydentur på ca. 10.000,-, noe som antagelig er halve prisen av charter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_L

Jeg føler det avhenger litt av hvor man skal. Har selv reist til Portugal og Kroatia, bestilt flybilletter i god tid og tatt bosted litt på sparket. Dette har vært perfekt for oss, billig pluss at vi ikke trengte å oppholde oss samme sted hele tiden, men kunne reise litt rundt.

I sommer blir det Madeira og full pakke dvs fly og hotell. Her hadde vi nok ikke spart noe på å reise på egenhånd da det kun er charterselskapet som flyr direkte dit evt måtte vi ha mellomladet så flybilletten alene ble dyr og da var det greit med full pakke.

Skal man på ferie et sted hvor det flyr vanlige rutefly så kan man spare penger ved å gjøre det selv. Er det bare charterselskapet som flyr dit blir full pakke fort det billigste. Ettersom jeg er en person som liker å reise litt rundt og ikke bare bo på et sted så er det greit å ordne alt selv, men i år er vi altså litt "late".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dersom det går vanlige rutefly til bestemmelsesstedet og man må planlegge ferien på forhånd ( ikke mulighetfo å ta hopp-på-turer) kan det være veldig lønnsomt.

Vi er en familie på 4 ( 2 tenåringer) som sparer 10 000,- på dette, sammenlignet med chartertur med tilsvarende standard og beliggenhet. I tillegg har vi leiebil hele leieperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...