Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #21 Skrevet 27. mai 2008 Dusjer jenta di hver dag? Hvis hun gjør det, kan det være lurt å begrense noe, siden håret blir raskere fett jo mer hodebunnen blir "stimulert". Kjøp frisørsjampo som ikke legger igjen et belegg på håret, lær henne at det er viktig å skylle godt ut sjampo og balsam. Kanskje bør hun heller ikke bruke balsam, siden den vil tynge håret! Hvis hun vasker håret annenhver eller hver tredje dag, vil hun mest sannsynlig merke forskjell etter en stund, når hodebunnen har vent seg til å ikke produsere så mye fett. Det er også viktig å ikke børste håret mer enn nødvendig, siden det også er med på å produsere talg i hodebunnen! Nei, etter råd fra legen dusjer hun ikke hver dag, bare de dagene hun gymmer og trener (annenhver dag), de andre dagene vasker hun seg godt. Og jeg takker for tipsene angående håret, men dessverre er alt det du råder oss til ting vi allerede er oppmerksomme på, og allerede gjør. Frisørene vi har snakket med anbefaler at vi enten bleket håret lett, eller ga henne en lett permanent for å "tørre ut" håret litt, men det har vi ikke gjort ennå. Vi får ta stilling til det til høsten når vi ser hvordan ting utvikler seg.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #22 Skrevet 28. mai 2008 Nei, etter råd fra legen dusjer hun ikke hver dag, bare de dagene hun gymmer og trener (annenhver dag), de andre dagene vasker hun seg godt. Og jeg takker for tipsene angående håret, men dessverre er alt det du råder oss til ting vi allerede er oppmerksomme på, og allerede gjør. Frisørene vi har snakket med anbefaler at vi enten bleket håret lett, eller ga henne en lett permanent for å "tørre ut" håret litt, men det har vi ikke gjort ennå. Vi får ta stilling til det til høsten når vi ser hvordan ting utvikler seg. Hva med at hun har med en klut, såpe, deo og litt godlukt i en pose på skolen. Så kan hun midt på dagen rulse en tur på do og vaske seg..? Om det går ann.. Ellers så vet jeg at jeg selv i perioder lukter av svetten min, og da tar jeg en rense kur for regner med at det er "ting som skal ut" Jeg tar det i tablettform og spiser som vanlig , men drikker mye tillegg. Vet ikke om det er egnet for ban/ungdom..? Men det jelper vertfall kroppen min med å skille ut raskere. Jeg synes dere skal stripe håret hennes. Jeg har alltid slitt med fett hår, men etter at jeg begynte å sripe det (gjør det hjemme ) så ser det flott ut. Vasker det to til tre ganger i uken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå