Gå til innhold

Hvilke farger velger dere?


Freckles

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å velge farger inne!! Jeg har lyst på noe helt annet enn latte,lys toscana,lys antikk osv. Nå vil jeg ha litt mer farger! Har noen noe forslag? Møblene vår er hovedsaklig sorte/mørke. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente37
Jeg sliter med å velge farger inne!! Jeg har lyst på noe helt annet enn latte,lys toscana,lys antikk osv. Nå vil jeg ha litt mer farger! Har noen noe forslag? Møblene vår er hovedsaklig sorte/mørke. :klø:

Velg lyse, helt nøytale farger i varm-hvit eller beige. Er lettest å kobinere med møbler/gjenstander. Mørke møbler tar seg best ut mot lyse vegger.

Siste leilighet jeg leide, hadde 90-talls sennepsgule vegger overalt. Håpløst å få mine møbler og pyntegjenstander å matche dette. Soverommet hadde en mørkeblå tapet. Deprimerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket litt på fargekombinasjonen lady "now" Det går i brunt,grått og mørk lilla. Det krever kanskje mye mer av lyssettingen men jeg har virkelig fått de beigetonene opp i halsen nå...absolutt alle har dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale grått. Det er nøytralt, mer farget enn hvitt og gjør rom mer sofistikerte (synes jeg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skjønner godt at du er lei beigetoner, selv har jeg aldri likt dem noe særlig, de ser ofte skitne og/eller rosa ut. Personlig ville jeg nok valgt lys maling til veggene likevel - lys grå (uten rødt i) synes jeg kan være skikkelig fint; stramt og klassisk og nøytralt. Fint med hvite karmer til. Det er lettere å kombinere med ulike stiler og farger enn beigetonene er.

Men det kan helt klart være fint med farger også, dersom du har sans for det og finner ut hva som skal til av lysforhold og lyssetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evine

Huset mitt er et sted jeg samler krefter, slapper av og koser meg .. for meg gjøres det best i lyse, rolige og behagelige omgivelser.

Det er SÅ mye bedre å ha en nøytral farge på veggene og heller skifte ut tilbehør om man ønsker noen fargeflekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg synes det er flott å komme inn i et rom med litt farge på veggene. Ikke 90 talls rød eller gul men en brun vegg eller en gråfarge fks. Jeg er ikke flink med fargeflekker på tilbehør. Hjemme hos oss er det nesten en litt maskulin stil med stramme linjer og lite krimskrams. Med hvite vegger så blir det nesten litt sterilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Om man ønsker farger eller ikke er selvsagt en smaksak, og burde ikke dikteres av moten. Vi har valgt mye egghvitt, og har ren grå i stua. Det er, som Ciara sier, en veldig nøytral farge, som samtidig gir mer substans enn bare hvitt. Selv liker jeg hvitt også godt, men vi har hatt den samme gråfargen i stua i ni år uten å gå lei. Fargeklatter kan man få med blomster, puter, duker eller bilder.

Ellers er det kanskje en idé å male en vegg i en annen farge enn resten? Jeg skulle til å foreslå lilla, men ser du nevner det selv.

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å se for meg hva jeg egentlig er ute etter før jeg entrer fargehandelen,blir der i 3 timer og går ut like klok med lommene fulle av prøver! :fnise:

Jeg ender nok opp med en eller to vegger i en ganske mørk farge vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte akkurat på radioen at den nye trenden er grått. Hun de prata med hadde akkurat malt sin egen stue/kjøkken med åpen løsning. Hun hadde en gråfarge på veggene, en litt mørkere rundt ovnen(eller var det peis, mon tro? ) og enda en gråfarge mellom komfyr og vifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat at det er veldig moderne med aubergine og orange på veggene også. Grått føles litt tryggere da må jeg inrømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har ogsaa en ganske maskulin stil hjemme og har malt en vegg (vel, en og en halv) i sjokoladebrunt og har resten i en slags lys beige / krem. Veldig fornoeyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en lys gråfarge på veggene, den heter Eleganse. Lett å få ting til å passe inn, men den er jo veldig lys da.. Vi har også mørke møbler og mørkt gulv, og vi synes det ser bra og classy ut. En vegg blir med tapet; både for å bryte opp litt og for å få et litt mer spennende rom.

Ellers har jeg valgt litt mer farge på soverommet. Der har jeg malt med Hvit Te pluss en vegg med Gren (disse er i Now-heftet).

Tenkte å sjekke ut Aubergine på kontoret, skal si fra hvordan det blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si ifra når du har prøvd! Kjempefint! Det er enda et par mnd til jeg skal begynne :)

Noterer meg ned det dere skriver sånn at jeg ikke glemmer dette for jeg skal male flere rom. Tusen takk alle som svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...