Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Mine barn fikk i dag streng beskjed av en nabo at de får ikke spille ball i vår hage fordi ballen kan gå over gjerdet og treffe bilene der. Om det skulle skje ville vi foreldre bli nødt til å betale for skadene. (Jentene spilte med en liten plastball som veide 170 g.....ja, jeg veide den....).

Akkurat denne delen av hagen er faktisk den eneste hvor det er plass nok til å drive med spill, og jeg synes det er synd at jentene ikke skal kunne leke seg i sin egen hage. Og for å unngå videre problemer med naboen tenkte jeg at et ballnett over gjerdet kunne være en ide.Et nett på noen meter vil være nok, det er snakk om jenter som fniser mer enn de spiller, og det er heller ikke snakk om lærballer. Men hvor i allverden får jeg tak i noe slikt og hvor mye koster det? Har lett litt rundt på nett, men finner ingenting. Noen som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke svar på spørsmålet ditt, bare en ny problemstilling.

Er det sikkert du kan sette opp ett sånt nett uten å søke kommunen om lov?

Kankje surpompen ikke vil ha nett heller(?)

Skrevet

Skal sjekke skikkelig med kommunen, ja, har ingen planer om å sette opp noe som ikke er lov.Har heller ikke tenkt på en utgave som går til helt til himmels. Men et nett løser faktisk problemet, bilene blir ikke skadet( ikke det at jeg tror de hadde blitt det i utgangspunktet heller.....) og ungene kan leke i egen hage uten å få kjeft av naboen.

Naboen vil helt sikkert ikke ha nett.De vil heller ikke at naboer skal ha veranda, garasjer, søppelkassestativ eller kompostbinger .Men et nett er ikke i veien for de på annen måte enn at de ser det fra vinduene. Det vil ikke stå foran uteplass eller bruksområde i hagen deres, det er der de parkere bilene.....

Jeg gidder ikke å krangle med denne naboen, det er ganske enkelt ikek verdt bryet. For jeg tror ikke det er først og fremst mulig skade på bilene som er kjernen her, men muligheten til å være "kongen på haugen" og legge føringer for hva andre gjør hvor og hvordan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...