Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Hei. Jeg lurer på om jeg burde hatt mer i lønn. Jeg jobber 100% i en klesbutikk, og har 125 kr. i timen. Er 20 år gammel, har gått videregående og har jobbet 5 år i butikk. Dessuten utdanner jeg meg nå til stylist. Nå får jeg ansvar for butikken, og vil være daglig leder (eller ass.butikksjef). Har vært butikksjef før. Jeg skal ikke ha ansvar for personal og budsjett. Men jeg vil ha ansvar for kunder og alt annet som har med butikken å gjøre. Hva kan jeg kreve i lønn? Dessuten har en dame på 30 år 150 kr. i timen, og hun jobber bare to dager i uken. Synes også lønn burde gå utpå hvor mye ansvar du har. Vi får ikke betalt for fridager(helligdager) da vi egentlig har våres faste vakter. Er ikke dette helt feil?
Gjest Gjest_nanna_* Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Dette stemmer nok, dessverre. Jeg har bare 120 kr i timen (UB i tillegg da), og jeg er 21 år gammel og har jobbet i samme kleskjede i 4 år. Jobber deltid ved siden av økonomiutdannelse.
Kenny McCormick Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Vi får ikke betalt for fridager(helligdager) da vi egentlig har våres faste vakter. Er ikke dette helt feil? Hei Du har ikke krav på lønn på helligdager, feks 1. mai med mindre du har blitt satt opp på vaktliste til å jobbe denne dagen Endret 25. mai 2008 av Kenny McCormick
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Vi får ikke betalt for fridager(helligdager) da vi egentlig har våres faste vakter. Er ikke dette helt feil? Det kommer an på. Går dere helt faste turnuser? I så fall er svaret ja. Settes turnusene opp fra måned til måned, bare med et fast antall timer, er svaret nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå