Gå til innhold

Snefrid, Snømannen & Lille Snefnugg


Snefrid

Anbefalte innlegg

I februar ble jeg (24) og Kjære Snømannen Min (38) plutselig og veldig uventet gravide. (Les nesten-prøverdagbok)

I ettertid kan jeg trygt si at vi var livredde der og da. Sakte men sikkert gikk frykten over til venting på Lille Snefnugget vårt. :)

Jeg har vært så fryktelig dårlig, at jeg ikke har fått gleden av å lage meg graviditetsdagbok enda. Men nå kjenner jeg på meg at jeg går bedre dager i vente. :danser:

16+3 idag. Tiden frem til nå har gått fryyyktelig sakte.

Har kjent små bevegelser på venstre side av livmoren nå i litt over èn uke. Var hos jordmor og hun kunne bekrefte at fnugget lå oppe til venstre i livmor.. Og det forklarte også at jeg syntes livmoren min virket skjev. Har nemlig registrert at den `fyller ut`mer på venstre side enn høyre. Fnugget hadde fosterlyd på 130 og alt står bra til med meg :)

Endret av Snefrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, Pysepus :)

Igår og idag har jeg hatt "muskelsmerter" i magen.. Sprenger liksom litt på nå. Kanskje magen endelig kommer snart? :lete:

Ser litt forspist ut for tiden, men så er jeg litt rund fra før. Eller rettere sagt `pent lubben` :ler:

Er sykemeldt fra jobb og eksamener pga ekstrem hypermesis, så nå trasker/ligger jeg hjemme for å Få Et Liv. (Som legen min så pent sa det, da han oppdaget at jeg og spyposen er uadskillelige for tiden)

Nå som alt stresset er borte klarer jeg plutselig å holde på mer mat og væske :spise: Har ikke spist annet enn knekkebrød u/pålegg og havregrøt på 2,5 mnd. Brødskive med appelsinmarmelade er en STOR milepæl akkurat nå!

Jeg orker ikke lengere ha dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort, nå som jeg føler at jeg kvikner til av å ha absolutt ingenting hengende over meg.

Humøret stiger og jeg begynner å glede meg til Fnugget skal komme ut.

Ultralyd 11.juni. Snømannen trenger litt high-tec bekreftelse på at det finnes noe der inne.. Ikke helt lett å tro på at det blir en baby. Mens jeg lurer mest på om alt er iorden og om det er gutt eller jente. Har skiftende jente- og guttefølelse :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Du må legge den inn i signaturen din :) (kontrollpanel, endre signatur). Der kan du også linke til dagboka di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :-D

Høres ut som du har vært gjennom en forferdelig tid, men virker jo som det går bedre med deg nå da...

Gleder meg til magen kommer her også, er vel mange uker til ennå, men bare den ikke blir altfor stor er det bare koselig tror jeg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god hjelp har jeg fått ny signatur og link til dagboken min :)

Er golfenke i kveld.. Har sittet foran pc`en og lest om tøybleier.. Jeg og søsteren min brukte tøybleier, så det vil jeg gjerne gjøre på min lille også. Mamma mente det var det beste hun kunne gi oss fordi vi hadde mye eksem i familien på farsiden. En god start for oss sier hun, samt at hun fikk store grønnplanter.. (brukte bleievannet til plantene)

Men det er sannelig ikke lett å finne riktige bleier.. Har meldt meg inn på tettinntil.no for å snoke rundt i forumet.

Ja, også har jeg så smått begynt på en utstyrsliste.. Ble helt overrasket hvor mye som trengs? :sukk:

17 uker idag! Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: i rugeklubben :-D

Men off og ærsj den spyinga di da... *grøss* Håper du ikke må slite med dette HELE sv.skapet!!

(og pssst: 21. november synes jeg er en fiiiiiiin dato ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tror jammen jeg må bøye meg i støvet for Scorpina... :pls:

Har fått ny termin etter ul.. Den er flyttet fra 6. til 20. november!!

Je!! 14 dager ekstra å handle julegaver på! :juhu:

Hadde ikke noen koselig ultralydopplevelse.. (dame med lite sosiale antenner og brysk som F..) Men Snøfnugget ser pigg og aktiv ut :ball: Jeg kunne se på skjermen at h*n virkelig sparka til, mens jeg bare kjente små dunk..

Igår trodde jeg at h*n holdt på å kvitte seg med ene eggstokken min. Kjente ett overraskende kraftig dult mens jeg satt i bilen :fnise:

Fremdeles kvalme og oppkast, men jeg klarer å spise mer nå. Er sykemeldt èn mnd til. Var innom jobben og der fikk jeg vite at kontrakten min ikke blir fornyet.. (èn mnds-kontrakter for vikarer) Noe som egentlig er helt greit. De oppfordret meg til å holde meg sykemeldt, fordi de ikke har mulighet til å tilrettelegge på jobben pga kjemikalier osv. Også var jeg hjertelig velkommen tilbake når permisjonen er ferdig. Ble litt satt ut, men ser nå at det er fornuftig.

Så da har jeg kanskje bare skole å tenke på fremover, med mindre jeg blir friskmeldt av legen til en jobb jeg ikke har imellomtiden.. :forvirra:

Alt ser nå likevel lyst ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..

Hunden vår ble bitt i øret av en annen hund idag. Tenk at en flenge i øret kan blø så mye? Har tørket blod til den store gullmedaljen.. Men hunden vår ble ikke redd, og det er det aller viktigste. Var nok mer dramatisk for oss tobeinte som var vitne til situasjonen.. Store babyen min.. :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. november?? Niiiiiiiiice! Da kommer den nye verdensborger 21. november! Me like :fnise:

Hvordan blir det med jobben når du er ferdig med permisjonen? Har du jobb å komme tilbake til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dårlig dag..

Begynte med at jeg våknet i natt av mareritt.. Snømannen trodde jeg skulle denge han helseløs.. Drømte at vi var på familiemiddag hos faren hans, og mens vi var der fant han seg ny dame.. Hun satt på fanget hans og de kyssa hele tiden.. Blæh.. Bedre ble det ikke av at hun var en gammel klassekamerat av han, som jeg såvidt har hilst på i den virkelige verden.. Fytti så trist og sjalu jeg er.. Enda!! Våkna selv av at jeg tuta og kjefta om en annen.. :kjefte:

Som om ikke det var en bra start.. NAV trøkka likegreit til med å "glemme" sykepengene mine. Og jeg er også èn av de 10% som ikke får skattepengene før i oktober. Skrape BLAKK!

Sambo reiste til Sverige rett etter jobben, så der var det ikke trøst å hente.. (Han skulle ihvertfall sende litt penger, snille og TROFASTE gutten min)

Ja, og mamma avlyste turen til sommerstedet vårt to timer før jeg skulle kjøre.

Surke..

Så nå sitter jeg mutters i en stue hvor alle møblene står midt på gulvet... Alt er skrudd ned fra veggene.. Tenkte nemlig jeg skulle male når jeg kom tilbake fra husmorferien min..

MEN, den gode nyheten er at jeg har fått malt ett strøk på to av veggene :)

Akkurat nå føler jeg at jeg motarbeider den ikke-samarbeidsvillige verden der ute.. :gjeiper:

Scorpina: Jeg har ingen jobb å komme tilbake til, med mindre jeg søker på ny vikarjobb etter permisjon.. Kan hende jeg ikke vil jobbe der i det hele tatt.. Ser for meg at det blir tøft å jobbe mye nattskift og ettermiddag med 100% skole+ èn liten en..

Nå skal jeg ut å male et par vegger til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nå er det lenge siden sist :sjenert:

Stue er ferdig malt, og jeg fikk sykepenger tilslutt.. Måtte bare vente 7 uker! :kjefte:

Fnugget vokser og har innimellom noen riktige så målbevisste "kung-fu-angrep" nedover mot utgangen :ler: Noe som gjør at jeg MÅ tømme blæra hele tiden for å slippe små uhell.. Hvis ikke Fnugget finner noe bedre å sparke

mot, må jeg nok snart bruke søte små bleier.. :roll:

Er fremdeles sykemeldt, men føler meg ganske så fin akkurat nå.. Klarer å spise brødmat samt is(?). Is hjelper mot halsbrann og sure gulp har jeg funnet ut. Ryggen (rumpa) verker innimellom og jeg har begynt så smått å gakke meg fremover når jeg skal gå. Pusten min er blitt dårligere.. Har pupper str. 85J for Jur som har blitt fryktelig tunge. BH-en presser på toppen av livmoren min når jeg sitter, og jeg begynner å skjønne at det kommer til å bli dårlig med plass til Fnugget etterhvert... Jeg har lange ben og kort liv i tillegg til monster-pupper som presser på magen. Fantastisk deilig å ligge på sofaen eller i lenestolen :Nikke:

Har forøvrig skaffet meg et nytt prosjekt. Har overtatt en furu-seksjon som jeg skal pusse litt på og male. Har ikke bestemt meg enda for om jeg vil ha det hvitt eller beise det mørkt.. Med litt hjelp fra sambo tror jeg det blir gjort iløpet av kort tid.. Må bli ferdig før jeg blir merkbart større. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hehe :) Er IKKE ferdig med seksjonen enda.. Og jeg er MERKBART større :gjeiper:

Har å male skuffer og skapdører igjen.. Det skal jeg kunne klare, selv med en kingsize melon på framsiden!

Skolen har begynt igjen nå, og det er fint å ha noe å stå opp til. Jeg gjør akkurat det jeg er i stand til selv. Sover litt ekstra om det er behov for det.

Har fått påvist lav glukosetoleranse, og er litt mer nøye på kostholdet nå. Har kuttet ut isen og fått noe som heter antepsin mot halsbrann og sure oppstøt. (Egentlig mot magesår eller forebyggende) Funker!!

Forrige time hos JM ble sf-målet satt til helt øverst i det skraverte feltet.. Tror det kan være pga. glukosetoleransen. Skal til JM igjen på tirsdag 9., så da får vi se om sf-målet skyter fart eller har stabilisert seg.

Hadde vurdert hjemmefødsel en stund nå, men jeg kjenner at lysten forsvinner når det dukker opp små komplikasjoner. Har noen frittalende venninner også som har skremt vettet av meg. Er redd for å føde på sykehuset, og redd for å føde hjemme. :lete: Føler meg litt lost..

Hadde liksom tenkt å føde hjemme om alt skulle ligge til rette for det. Har vært gjennom noen operasjoner og stoler ikke på sykehusets rutiner lenger.. Vil gjerne føle meg trygg og avslappet under fødselen. Smertestillende er ikke nødvendig. Har våknet fra narkose uten lokalbedøvelse eller smertestillende i kroppen etter en stor kneoperasjon, og VET hva VONDT er! *grøss*

3 døgn med en smertetopp som ikke lot seg kurere med all verdens morfin og "gud vet hva".. Tror jeg fikser en fødsel greit jeg :)

Idag :husarbeid: jeg og koser meg hjemme med hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja, nå har jeg lest gjennom boken min.. Den laange graviditetsboken :gjeiper:

14. november kl 08.07 ble gutten min forløst med keisersnitt. Han var en stor og fin gutt på 3900 g og 54 cm.

Ikke alt gikk som planlagt. Jeg gikk med tanker om hjemmefødsel en stund, men ble plaget med nyrestein.. Tre innleggelser på føden de siste 2 mnd..Ikke noe godt!! Planene ble gruset.. Igrunnen likegreit.

Skulle opp på føden for å måle blodtrykk formiddag 12. november. Følte meg uvel og hadde vondt i hodet. Jeg hadde hatt et par døgn med regelmessige kynnere og slimproppen hadde gått den morgenen i dusjen.

På vei opp til jordmor på føden fikk jeg nyresteinsanfall i bilen. Ikke så lett å kjøre bil med vondt :nei:

Ble lagt inn på føden og proppet med smertestillende. Var fryktelig sliten av lite søvn, kvalme og smerter. Ville ha fødselen og alt overstått. Gynekologen var innom med beskjed om at hun skulle vurdere meg neste dag om jeg var moden nok til å iverksette igangsetting av fødsel. Jeg fikk godt med smertestillende og noe å sove på. Fikk selvfølgelig ikke sove..

Morgenen kom og hele dagen ventet jeg på at gynekologen skulle titte innom.. det var visst ganske travelt med fødekvinner på avdelingen. Fullmånen var såvidt jeg kan huske 13. november :fnise:

På kvelden 13. november ble jeg undersøkt av gynekolog. Jeg var overhodet ikke moden og ingen tegn til fødsel i nær fremtid. Hun gjorde en såkalt stripping for at jeg skulle slippe å gå over termin ihvertfall. Ny vurdering neste dag for igangsetting fikk jeg beskjed om. Nyresteinsanfallene ble hyppigere og jeg fikk godt med smertelindring før leggetid kl ti..

Rundt kl elleve på kvelden fikk jeg et par laange kynnere og nyresteinssmerter, og jeg måtte opp og hoppe på gulvet for de var så vonde. Jeg fikk en ekstra sprøyte ketorax. Jeg ble undersøkt for å sjekke om det var fødsel på gang, og jordmor kunne meddele at jeg hadde myk, men lukket livmortapp. Ingen fødsel på gang her..

Halv to ble jeg satt på registrering, for da var kynnerne mer regelmessige og jeg klarte faktisk å kjenne forskjell på kynnere og nyresteinsanfallene..Men jeg klarte ikke sitte, måtte hoppe eller trampe med høye kneløft. Uff. Registreringen ble mislykket og de konkluderte med at det nok var rier. Jeg var alene på et lite rom, jordmor og barnepleier var opptatt med to andre fødsler.

Jeg ringte sambo og spurte om han kunne komme på sykehuset for nå begynte det å skje noe. Jeg hadde vondt og var redd.. Og jeg ramset opp hva han måtte pakke med seg. Jeg snakket mellom riene og trampet og vrei meg rundt for harde livet, mens jeg prøvde å få fram budskapet mitt..

Han lurte på om det virkelig var nødvendig for han å komme? Han hadde jo nettopp sovnet. Jeg ble sint, la på og skrudde likegreit av mobilen :kjefte:

Besinnet meg og skrudde den på etter en liten stund. Han ringte kort tid etter og var da på tur til føden.. *flink gutt*

Rundt kl 3 kom sambo. Han visste ikke hva godt han skulle gjøre for meg der jeg hoppa rundt som en gal og rauta. Jordmor kom omsider innom og undersøkte meg. 5 cm åpning!!

Rett inn på fødestua. Etter det husker jeg veldig lite. Telte til åtte mellom riene. Fikk ikke puste ordentlig. Kl 6, tror jeg, ble det forsøkt satt epidural uten effekt. Kl kvart over sju kom gynekologen på jobb og tok vannet. Sterkt misfarget. Husket ikke om jeg hadde klær på meg engang, men jeg hadde visstnok det.. Husker at jeg `våknet` og oppdaget at jeg ikke hadde rier. Da sto det to grønnkledde over hodet mitt og fortalte meg at de skulle hente ut gutten min.

Det ble narkose på meg og jeg våknet rundt halv ti.. Jeg ble spurt om jeg ville se gutten min, men jeg hadde smerter. Jeg stotret fram at jeg ikke klarte for jeg hadde så vondt. Sovnet igjen.. Halv elleve våknet jeg og var klar for å møte min lille prins. Såå vakker! <3 Han ble lagt sammen med meg i sengen ved hodet mitt så jeg kunne kysse ham. En helt ny og fantastisk følelse!! Jeg gråt noe tårer og gratulerte min samboer med en velskapt sønn :)

Nå er gutten min blitt 8 mnd! En vakker og blid gutt er han <3 Han åler seg fram og begynner snart å krabbe. Tida går fryktelig fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...