Gå til innhold

Kattepusen min!!!


NonJuan

Anbefalte innlegg

Hei :-?

Jeg har desverre kommet opp i et dilemma, som jeg faktisk har vanskelig for å ta et valg på!

Jeg har to kattepuser. De har bodd sammen i sine syv år.

Men nå er hannkatten blitt rett og slett lei hele kattefrua! Han freser og prøver å unngå henne overalt. Det kan skje en gang i ny og ned at han "godtar" at henne vasker han!

Jeg må få lov til å legge til at vår kastrerte hannkatt har vært yndling fra dag en!

Han er som et menneske, han sier i fra hvis noe ikke er riktig, samt han godtar veldig veldig mye...... bortsett fra enkelte ganger en innpåsliten treåring! :ler:

Ligger ofte på fanget og ofte i armkroken da far i huset sovner på sofaen!

Hukatten tok jeg om min gamle samboer til oss da vi fikk en trist historie om at hun satt i en pappeske utenfor døra til de vi fikk henne av, en tidlig maidag! Vi syntes så synd på henne at vi tok henne sammen men hannkatten. Hun har fra dag en vært redd... noe som egentlig har utviklet seg faktisk enda verre. Hun kryper omtrent lags gulvet og smyger seg på do da hun bruker den. (har faktisk skjedd i det siste tiden at hun bruker gangteppe som et alternativ til toalett) Vi har aldri gjort noe vondt mot denne katten... kun samme behandling som hannkatten.

I fjor sommer stakk hun av i tre uker..... vi hang opp plakater i håp om at noen skulle ringe. Det gjorde det. Naboen ringte oss(To hager bortenfor)... fortale at hun hadde sittet der i to uker.(merkelig egentlig da hun vet at hannkatten bruker løpestreng daglig rett ved siden av)

Men nei hun ville aldri hjem! Naboen klarte iallefall og fange henne og vi fikk henne tilbake!

Men nå tror jeg egentlig at hun rett og slett ikke trives lenger(om hun faktisk noen gang har gjort det)

Men jeg må legge til at hun har hatt dager hvor hun kan "overkose" oss.

Så spørsmålet mitt går vel egentlig rett og slett ut på om det kanskje hadde vært like greit og finne en vetrinær som kunne la henne sovne inn!

Jeg aner ikke om hannkatten vil "savne" henne...

Det er rart med det.... men hun er jo liksom en del av familien.

Jeg er glad i denne hukatten... men vil ikke at hun skal lide lenger.

Noen som har noen gode råd???

Klem fra en usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det beste du kan gjøre er å la en veterinær gi henne en innsovningssprøyte. Det er en human måte for dyr å dø på. Kattene kan man ikke omplassere heller. Og det finnes så mange som bare skyver kattene sine utenfor døren når de går lei. Jeg forstår at du er glad i kattene dine og at dette er litt vanskelig. Jeg har selv katter og har alltid hatt forkjærlighet for dem. Jeg er den personen som tar seg av hjemløse katter når andre ikke gidder mer. jeg er den som tar de med til dyrlegen til undersøkelse, medisinering og eventuelt avlivning. Mye bedre at de får en fin avslutning enn at de skal gå ute og sulte og fryse og lage en hel masse kattunger som også vil få det vondt. Gå til dyrlegen du, og gjør det med god samvittighet. Du tar ansvar i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er sære skapninger, noen går bra sammen andre absolutt ikke..

Hadde det vært meg tror jeg at jeg ville prøvd å gi bort hunkatten, evt. hørt med dyrebeskyttelsen om de kunne hjelpe. Kan jo være hun vil blomstre om hun får bo en plass hun føler seg trygg.

Hadde ikke det gått ville jeg nok latt veterinæren gi henne en sprøyte.

Fryktelig trist men sannsynligvis det beste...

Klem fra en katteelskende Englepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør ta med kattepusen til vetrinæren. Ikke for å avlive den, men for en helsesjekk.

Katter merker det VELDIG godt når noen er syke. Det kan være derfor den andre katten din er så sinna. Det er vanlig.

Gi den iallefall et forsøk. Hvis det ikke nytter, har sikkert katten blitt mishandlet i sitt tidligere hjem og er psykisk skadet, kanskje for resten av sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt tydelig at pusen ikke har det særlig godt!

Men, jeg synes forslaget til Englepusen var bra, prøv først og gi den bort til noen evt. omplassering. Går ikke dette, så er det kanskje like greit at katta får en sprøyte hos dyrlegen :grine:

Min søster hadde en likens katt, og de måtte tilslutt avlive den, desverre!

Viktig og tenke på kattens beste, men som sagt kan det være greit og tenke "alternativt" først......

Lykke til, vaffal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Prøv å unngå å avlive katten din om du kan...

Kanskje den kan få et godt liv hos noen andre?

Håper virkelig det ordner seg til alles beste, NonJuan!

Klem fra meg som også har pus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine svar! :-?

Gjest! :wink:

Fint det finnes mennesker som har noe i hodet og har hjerte til å ta seg av andre liv. Jeg ville aldri ha klart å ta vare på katter som jeg syntes synd på.. For jeg ville ha hatt så enormt mange!

Jeg er rett og slett en Katteelsker.....

Marianne og Englepusen!! :P

Takk for to koselige svar

Tror ikke denne katten vil få det noe bedre... tryggere enn her hos oss.

Så skal katten bort, ser det ut som om jeg må avlive den!! :grine:

Jordbær! :)

Takk for svar

Katten var 3mnd. eller noe da jeg fikk den... så jeg tror neppe katten har blitt mishandlet i noen tidligere hjem! Katten er ikke syk... men kanskje mindre forstyrret! Men idên din om vetrinær og helsesjekk kan være intressant.

Men jeg vet ikke hvordan hannkatten for eksempel vil reagere å ikke ha henne her.

Men det er slik at jeg kommer til å anskaffe en ny katt da henne evt. blir avlivet. For den katten jeg har nå, vil jeg gjerne ha i 100 år til fikk jeg velge! Skulle gjerne satt meg ned og fortalt hvor mye den faktisk har betydd for meg oppgjennom den tiden vi nå har tilbragt sammen! :blunke:

Men skriv gjerne flere svar!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke naboen overta henne?

Siden hun tydeligvis føler seg trygg der?

Det er alltid naboer som skulle ønske at det var deres katt! Her i gata blir husets katt "lånt inn" ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at hun føler seg tydeligvis ikke trygg hos dere så lenge hankatten er der. Så hun hadde gjerne hatt det bedre hos noen som ikke hadde katt fra før. Katter er tross alt einstøinger som tilfeldigvis velger å bo hos oss. De er jo ikke flokkdyr som hunder. Tror ikke hankatten din vil føle noe stort savn.

Det koster jo ikke noe å prøve ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...