Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, men NOEN er jo bare teite. Virkelig! ;)

Jeg vet ikke faktisk, kanskje det er bare meg, men jeg synes at de litt ukonstruktive diskusjons'teknikker' er ganske underholdene av og til, og jeg kan godt tilstå at jeg er ikke helt 'uskyldig' selv heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er litt forunderlig hvordan mange later til å ikke akseptere at deres verdensoppfatning faktisk ikke deles av alle andre. Jeg har også lagt merke til dette. Jeg har også tatt meg selv i å tenke om andres meninger at de er helt på jordet, og at de umulig kan være velbegrunnede for hvis man prøver å begrunne den meningen så vil man jo se at det er helt på trynet. Vel. Det sier nok like mye om meg som om dem.

På grunn av dette er jeg forsiktig med å uttale meg så veldig sterkt, men når jeg først gjør det så sier jeg min mening, men jeg forsøker ikke å trøkke den ned over hodet på andre.

Endret av Agathe
Skrevet
Det kommer vel av at vi forventer at det skal foreligge gjennomtenkte grunner bak argumentasjon kanskje?

Jeg har ikke noe problem med å forholde meg til andres ståsteder jeg, det hender til og med rett som det er at jeg går over til deres ståsted selv dersom de kan argumentere for det. Sorry, sånn er det bare ;)

Det er kanskje sånn for deg, men du burde lære deg å respektere andres meninger. Det er ikke opp til deg alene å vurdere om andres meninger er gjennomtenkte eller ikke bare fordi at du er uenig.

Sorry, men sånn er det bare ikke! ;)

Skrevet

(Fengende intro-musikk) :digge:

Føler du at du aldri får siste ordet?

Ler de kule kidsa i gata av deg?

Er du rett og slett... tom for argumenter?

For et ubetydelig beløp i mnd, vil du motta et daglig argument, som vil vinne enhver diskusjon, og sette dine meddebattanter skikkelig på plass!

Bare hør her:

"Vel, du er bare sjalu!"

"Vel, du er bare sjalu og feit. Og jeg har klint med mannen din!"

"Jeg har klint med den feite og sjalue mannen din! Oh, noes..." (denne er gratis btw)

"Vil du kline med meg, eller er du sjalu? Jeg er feit!" (halv pris denne mnd)

Personlig, kan jeg bli skikkelig usaklig når en debatt er helt ute og kjører... Da er den jo uansett ikke seriøs lenger, og jeg klarer ikke annet enn å le av de siste utmattede forsøkene på å vinne en forlengst tapt duste-diskusjon... :engel:

Skrevet
(Fengende intro-musikk) :digge:

Føler du at du aldri får siste ordet?

Ler de kule kidsa i gata av deg?

Er du rett og slett... tom for argumenter?

For et ubetydelig beløp i mnd, vil du motta et daglig argument, som vil vinne enhver diskusjon, og sette dine meddebattanter skikkelig på plass!

Bare hør her:

"Vel, du er bare sjalu!"

"Vel, du er bare sjalu og feit. Og jeg har klint med mannen din!"

"Jeg har klint med den feite og sjalue mannen din! Oh, noes..." (denne er gratis btw)

"Vil du kline med meg, eller er du sjalu? Jeg er feit!" (halv pris denne mnd)

Personlig, kan jeg bli skikkelig usaklig når en debatt er helt ute og kjører... Da er den jo uansett ikke seriøs lenger, og jeg klarer ikke annet enn å le av de siste utmattede forsøkene på å vinne en forlengst tapt duste-diskusjon... :engel:

Genialt! :skratte:

Gjest Gjest
Skrevet

Det morsomste er når noen kommer til kort i diskusjoner, og spør den andre om de har sluppet opp for argumenter!

Den er ubetalelig!!

Skrevet (endret)
Det er kanskje sånn for deg, men du burde lære deg å respektere andres meninger. Det er ikke opp til deg alene å vurdere om andres meninger er gjennomtenkte eller ikke bare fordi at du er uenig.

Sorry, men sånn er det bare ikke! ;)

Enten er en mening et resultat av en tankerekke, eller så er den basert på følelser. Følelser er ikke nødvendigvis rasjonelle. Neida, det behøver ikke en lang tankerekke være heller, men da har man i det minste tenkt.

Jeg er tilhenger av rasjonelle begrunnelser som er basert på tenking og har litt tungt for å respektere argumentere som kun går på føleri og ikke noe annet. Men nok om det!

Denne tråden handler ikke om ammetråden - den handler om å dra argumentene langt ut på jordet og helt ut av proporsjoner fordi man egentlig har sluppet opp for ordentlige poenger.

Som altså den med bæsjing på fortauet og det å sprade naken rundt.

Og det har ikke noe med å være enig eller å respektere andres meninger å gjøre - det har med å stille krav til argumentasjon for sitt ståsted å gjøre. Og sånn ble denne tråden født, og den ble født uavhengig av ammetråden.

For ordens skyld: Jeg lurer altså på HVORFOR man drar sånne argumenter. I MINE øyne ser dette ut som om man egentlig ikke har flere argumenter å komme med, slik at man tyr til desperate nødløsninger.

Endret av mysan
Skrevet
Nei da, dere er jo bare alle bitre kjerringer som bare tåler ikke at de taper en helt perfekt krangel, alt må være så himla politisk korrekt og argumentert.

Herregud at det går an da! Det er jo noe i vei med mennesker som ikke kan tåle at noen faktisk tør å si at de er jo helt dumme og sånt.

Du mysan har sikkert små pupper, du er jo så klagete, og du Grafika er helt talentløs og Tabris kan sette den svarte kølen der sola ikke skinner og Alice er bare sjalu at mannen min har en større kuk.

Og med at dere har ennå ikke klart å bevise hva som helst, og med tanke på at dere er så håpløse kjerringer, melder jeg meg ut av diskusjonen. Ha en fin natt.

Herregud jeg må finne noe annet å gjøre enn å prøve å være morsom - tror ikke jeg var så særlig flink akkurat nå, men man må jo prøve. Alt annet enn det jeg skulle gjøre - dvs å skrive oppgave...

Kuken til mannen er myyyye større enn kuken til mannen din. Bare se her. Og dette er i slapp tilstand. Så det så! :erter:

Skrevet
Kuken til mannen er myyyye større enn kuken til mannen din. Bare se her. Og dette er i slapp tilstand. Så det så! :erter:

Holdt på å le meg i hjel når jeg så bildet ditt!!

Skrevet

"Politisk korrekt" er vel også blant de uttrykkene som sitter løst når folk har sluppet opp for argumenter..

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, men NOEN er jo bare teite. Virkelig! ;)

Jeg vet ikke faktisk, kanskje det er bare meg, men jeg synes at de litt ukonstruktive diskusjons'teknikker' er ganske underholdene av og til, og jeg kan godt tilstå at jeg er ikke helt 'uskyldig' selv heller.

Enig, syns det er litt morsomt ja.

Men det jeg gir opp er de som er tvetydig,-sier en ting men mener det motsatte. Det er litt fjortis over det..Kanskje de bare skal være morsomme eller..., vet ikke.

Skrevet
"Politisk korrekt" er vel også blant de uttrykkene som sitter løst når folk har sluppet opp for argumenter..

Ja, men det går kanskje mer på avmakt. Man har argumentert og argumentert for sine UPK meninger, mens motparten bare mener det som er Pk uten egentlig å argumentere for hvorfor, og da kan det lett bli sånn.

Se, der er jeg tilbake til at jeg forventer at folk skal vite hvorfor de mener som de gjør. ;)

Skrevet
Jeg er helt enig, det er mange rare diskusjonsteknikker som blir brukt her inne, og jeg har det også slik at jeg slutter å ta folk seriøst når argumentene deres detter ned på det nivået. En annen ting som er litt komisk, er de som slipper opp for argumenter etter først å ha presentert en lang rekke av dårlige, og som avrunder det hele ved å skrive noe sånt som "du SKAL ha rett, ikke sant, så jeg trekker meg herved ut av diskusjonen, ha en fin dag".

:ler:

Som her fra AMME PÅ CAFE tråden:

Da skal jeg slutte å repetere og takker for meg i denne diskusjonen.

Alt det du spør om her og kommenterer her har jeg gitt mitt syn tidligere derfor henviser jeg til mine tidligere svar og tidligere beskrivelser av erfaringer.

Ha en fortsatt flott dag!

:fnise:

Skrevet
Ja, men det går kanskje mer på avmakt. Man har argumentert og argumentert for sine UPK meninger, mens motparten bare mener det som er Pk uten egentlig å argumentere for hvorfor, og da kan det lett bli sånn.

Se, der er jeg tilbake til at jeg forventer at folk skal vite hvorfor de mener som de gjør. ;)

Folk som ikke har argumenter er det jo som regel ganske lett å overse.

Det er jo trist om man må synke ned på samme nivå som debattanter som ikke argumenterer for sitt syn.

Gjest kenneth
Skrevet
Ja, men NOEN er jo bare teite. Virkelig! ;)(...)
Enig. Vi behøver ikke nødvendigvis å lete etter mer intrikate forklaringer.
Gjest Gjest
Skrevet

Det har vært perioder på KG der diskusjoner foregår i en heftig debatt om enighet og uenighet mellom brukere.

Det har da hendt at den ene brukeren logger seg ut for å skrive dust :roll: til den andre og flere idiotiske komentarer!

Av og til er det lett å se da skrivestilen gjerne er den samme :fnise:

Det er lavmål!

Eller en gjest svarer seg selv ved å si seg enig med seg selv bare fordi ingen andre er enig med h*n :popcorn:

Tom for argumenter eller irritert på en bruker/gjest og slenger med leppa som en annen 4-åring.Eller forfølger den bestemte brukeren i alle innleggene kun for å skrive dusteting.

HURRA :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...