MayaMyhr Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Jeg er 18 år og har hatt strekkmerker på innsiden av lårene og delvis på rumpa siden litt ute i puberteten omtrent. Men jeg har aldri vært noe overvektig. Folk ser på meg som "tynn". Har ikke lagt på meg mye på kort tid heller. Har lest at det kan skyldes hormoner. Så egentlig lurer jeg på om noen vet om noe som hjelper? Er ikke så veldig pent. Er ganke fornøyd med kroppen min ellers, men får ikke den helt store gleden av å vise meg frem i bikini foreksempel. Kjæresten min sier forøvrig han syns de er kule og kaller dem for tigerstriper =) Det hjelper. Derfor ser jeg egenltig ikke på det som er veldig stort problem, men hadde blitt glad hvis de forsvant eller ble litt mer diskrè av seg =P
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Jeg er 18 år og har hatt strekkmerker på innsiden av lårene og delvis på rumpa siden litt ute i puberteten omtrent. Men jeg har aldri vært noe overvektig. Folk ser på meg som "tynn". Har ikke lagt på meg mye på kort tid heller. Har lest at det kan skyldes hormoner. Så egentlig lurer jeg på om noen vet om noe som hjelper? Er ikke så veldig pent. Er ganke fornøyd med kroppen min ellers, men får ikke den helt store gleden av å vise meg frem i bikini foreksempel. Kjæresten min sier forøvrig han syns de er kule og kaller dem for tigerstriper =) Det hjelper. Derfor ser jeg egenltig ikke på det som er veldig stort problem, men hadde blitt glad hvis de forsvant eller ble litt mer diskrè av seg =P Spør en hudlege eller hudpeier. Tror en krem med mye E eller A vitamin skal hjelpe. Samtidig er det et sånt problem som veldig mange har, og vet ikke om det er så mye som hjelper på det desverrre.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Hei, jeg har samme problem! Men hvis jeg skal tro kjæresten min (og eksene mine), så legger gutter omtrent ikke merke til dem, og syns ikke det er noe ille. :-) Jeg tror forresten det kan hjelpe med bodylotion for å forebygge.. Er ikke sikker. Det finnes vel kremer for å få de til å gå bort også, er jo absolutt ikke sikkert det har noe for seg men det finnes i hvert fall. Clarins tror jeg har.
MayaMyhr Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2008 Takk for svar. Kanskje jeg kan spørre på apoteket eller noe..? Hmm. Jeg tenker kanskje det er noen slags hormoner man kan ta som hjelper, i og med at de mest sannsynlig forårsakes av hormoner. Men som sagt så er det ikke noe stort problem for meg =) Glad for at kjæresten ikke bryr seg om dem.
Gjest Gjest_sophia_* Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 hei! jeg bruker hvetekimolje på strekkmerkene mine... tror nok aldri de forsvinner fullstendig, men de har blitt mye mindre synlige. (har brukt det i to måneder). masser oljen godt inn morgen og kveld på merkene. hvetekimolje fås kjøpt på apoteket og koster vel rundt 100 kroner(ganske drøy) lykke til!
qrs Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Strekkmerker blir du nok ikke kvitt, hverken de du får i forbindelse med vekst i puberteten eller de du får ved et evt. svangerskap. Jeg har strekkmerker på rumpe, lår og bryst fra puberteten og så masse på magen og flere på brystene etter tre svangerskap. Det er ikke mulig å forebygge strekkmerker, det har noe med underhuden å gjøre og ingen kremer kan virke så dypt. I tillegg er det arvelig - så nå ser magen min akkurat slik ut som min mors. Trøsten er at strekkmerkene blir lysere og litt mindre synlige med tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå