mysan Skrevet 27. mai 2008 #121 Skrevet 27. mai 2008 Det var en artikkel i Aften i fjor sommer om en ammekafe på Bjølsen i Oslo som gikk konkurs. Mange småbarnsmødre i nærområdet ble intervjuet om hvorfor de ikke gikk på den kafeen, og svaret var at de orket ikke gå på en kafe der det var så mange ammende mødre og småbarn.... Det er kanskje litt drøyt i mangel på å respektere andres meninger at du påstår at andre er tomme for argumenter. *ler* Kanskje det blir litt i overkant mye støy på en cafe hvor det kunne finnes mødre med små barn. Jeg kan godt forestille meg det. Tom for argumenter er noe jeg sier når folk begynner å snakke om bæsj og det å sprade naken rundt i en tråd om amming. Da har man dratt det for langt og argumentet blir syltynt. Det har ikke noe med å ikke respektere en mening å gjøre. Det burde du faktisk se selv. Man har alltid to valg, også når det gjelder hvordan man skal forholde seg til ammende mødre, enten de er diskret eller ikke. A. Man kan se/stirre og irritere seg over puppen B. Man kan konstatere at et barn får mat, og la det fare. Man MÅ aldri se. Om så dama står ved siden av bordet ditt med begge puppene ute og shaker dem så de klasker henne i ryggen, så MÅ du ikke se. Det er et valg du gjør helt selv Ikke alle ser på pupper som levebrød for barn. Og der er vi ved sakens kjerne. Du innrømmer det i det minste. De fleste benekter det du antyder her.
Batteri Skrevet 5. juni 2008 #122 Skrevet 5. juni 2008 Jeg synes det at vanlige mennesker finner amming ubehagelig, er et godt nok argument mot offentlig amming. Hva mer krever du? Jeg finner rødhårede personer ubehagelige. Kan alle dere med rødt hår slutte å vise dere offentlig? Dårlig argument, gjest. (For øvrig finner jeg rødhårede mennesker meget vakre.)
Donpedro Skrevet 5. juni 2008 #123 Skrevet 5. juni 2008 Jeg synes folk må få amme på cafe. Men det er et faktum at ike alle er særlig diskrete. En venninne av meg sølte feks. morsmelk på en mann i dress pga utdrivningsrefleksen sprutet ut da barnet red hodet vekk for å følge med på noe annet. Stilig..... (Selvsagt ikke moren sin feil, men jeg har altså forståelse for at noen synes amming kan bli litt ubehagelig så tett innpå.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå