Gjest Gjest_Madam_* Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Fikk hjernehinnebetennelse i midten av april og har vært sykemeldt etter det,for det tar en stund å komme i gjenge igjen. Foreløpig varer sykemeldingen til den 10.juni nå. Legen sier man må ta tiden til hjelp - og det gjør jeg. Jeg er "aldri" syk - og har minimalt med sykefravær. Har litt dårlig samvittighet for at det tar såpass tid, men forstår at tiden må brukes på helsen først og fremst. Arbeidsgiver har sagt at de betaler meg full lønn i denne perioden, og deretter få det refundert fra NAV - og sier jeg skal være takknemlig for dette, for egentlig skal jeg visst bare få utbetalt 6G (?) ved sykemelding - er dette sant?? Min grunnlønn ligger på kr. 450.000. Jeg er "sykemeldingsjomfru" - er så og si aldri syk og ihvertfall ikke sykemeldt, så jeg vet veldig lite om sykemeldinger og hva man får/skal/bør osv... Noen som vet litt som kan belære meg litt?? Hadde satt pris på det, isåfall!! Har lyst til å forsøke meg med å jobbe halvt til å begynne med - er det mulighet for dette? Hvordan går man isåfall frem da?? -En av "ettervirkningene" er at du blir fort susete og svimmel og det kan være vanskelig å forholde seg til å fokusere på noe bestemt under en situasjon hvor det er flere som snakker eller utfører noe samtidig - det å snakke en til en person er ikke noe problem, man får også behov for å legge seg ned, fordi man enkelte dager blir veldig sliten. -Jeg har utstrakt aktivitet utenfor kontoret, mye telefonkontakt, en del reiseaktivitet og jobber i et lite kontor med minimal mulighet til å stikke seg unna og legge seg nedpå eller ta en dempet time-out, så da ser dere kanskje at man sliter litt med å komme tilbake i 100% med det samme? Takk for hjelpen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå