Gå til innhold

Ironien er stor på KG

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser ofte, omtrent hver dag at noen svarer ironisk, mest sansynlig ment som humor og ikke frekkhet vil jeg tro, i innleggene på KG, men også TS hovedinnlegg som kun er basert på ironi.

Hva synes dere om det? Greit med ironi? Burde man bruke flagget? Og når er det greit med ironi? Bruker du mye ironi på KG?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ironi innimellom, og jeg pleier å putte på flagget, siden ikke alle er like gode til å skjønne ironi.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg prøver å bruke flagget ved ironi. Saken er jo at det finnes folk som har så mange rare og ulike meninger at å si om folk er ironiske eller ikke her på KG hvor man stort sett ikke kjenner hverandre er nesten umulig. Uansett hvor ekstreme noen meninger er kan man jo aldri være sikker på om de mener det eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mye humor i kroppspråk som går tapt på et diskusjonsforum. Skillet mellom en som er dønn seriøs og en moroklump er noen ganger ikke-eksisterende. Flagg er fint.

Skrevet (endret)

Jeg synes at det å bruke flagget er å ødelegge hele tingen - som om 'se her er jeg ironisk, se se!'.

Men jeg er da ganske klar da jeg ikke er seriøs, dvs det er ikke en sjans at noen kan ta det seriøst. Og selv hvis noen gjør det, det gjør ikke noe heller.

Jeg kan faktisk tenke meg å bruke noe sånt som den (;) ) i stedet, det flagget er bare litt for.. direkte.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Er litt enig med Mrs. Bond. En ;) kan egentlig funke vel så bra.

Skrevet

Jeg bruker smileyene for å forsterke og understreke det jeg skriver. Dersom jeg er i tvil om at noen skal skjønne ironien, så bruker jeg flagget. Det hender jeg ikke er sikker på om TS/innleggskriveren er ironisk eller ei, og da er det greit at flagget er der,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...