Gjest Gjest_laila_* Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Har ellers pleid å steke kyllingfilet i stekepannen..prøvde form for første gang idag, og det ble ikke så verst MEN, etter jeg lukket opp døren til ovnen etter 10 min, veltet det røyk ut og brannvarsleren gikk.. Orker ikke det hver gang Men hadde da helt olje over før jeg satt alt inn...Skal en ikke bruke olje?
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Pleier å ha litt olje i, og så salt&pepper og sitron. Har ikke hatt noen unormale røykproblemer...
Nemesis Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 jeg pleier å steke den fort på begge sider og så legge kyllingen inn i folie og så inn i ovnen. Da blir kyllingen utrolig god
Gjest hyggelig Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 jeg pleier bare å pakke kyllingfileene inn i aliminiumsfolie sammen med ass. krydder og kanskje litt løk/hvitløk/chilli o.l. har aldri brukt olje eller smør og har aldri opplevd røyk. kanskje det var noe fastbrent i bunnen av ovnen din som fikk det til å ose sånn?
Supraspinatus Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Folie er best, for da blir ikke kyllingen så tørr utenpå. Hvis du likevel ønsker en stekeskorpe, så bare bruner du den på høy temperatur i stekepannen før du putter den i ovnen. Det blir godt om du putter urter, krydder og olje på kyllingen i folien.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Brent etter 10 minutter... hadde du ovnen på fullt? Var kyllingfileene brent? Stek på 150 - 175 grader, og pakk dem gjerne inn i folie. Tror du må ha hatt noe i bunnen av ovnen fra før som ble brent.
Paibunn Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Hvor lenge skal kyllingfiletene være inni ovnen ved denne varmen?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Jeg smører litt olje i bunnen av formen før jeg legger i kyllingen. Jeg har aldri opplevd at det kommer røyk. Jeg har som regel ovnen på 175 grader. Om jeg gidder, bruner jeg den først i stekepanne. Det hender også jeg pakker den inn i folie, men det er også litt mer tiltak enn å bare smøre litt olje og slenge den oppi.
Gjest miramis Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Jeg pleier å brune filetene noen minutter på hver side i stekepanne, så inn i oljesmurt ildfast form på 200 grader i 10-15 minutter sammen med grønnsaker og urter. De blir ikke tørre og jeg har aldri hatt røykproblemer pga oljen
Gjest Høna Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Har ellers pleid å steke kyllingfilet i stekepannen..prøvde form for første gang idag, og det ble ikke så verst MEN, etter jeg lukket opp døren til ovnen etter 10 min, veltet det røyk ut og brannvarsleren gikk.. Orker ikke det hver gang Men hadde da helt olje over før jeg satt alt inn...Skal en ikke bruke olje? Må vaske ovnen din trur jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå