Gå til innhold

Steke kyllingfilet i ovn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_laila_*
Skrevet

Har ellers pleid å steke kyllingfilet i stekepannen..prøvde form for første gang idag, og det ble ikke så verst :) MEN, etter jeg lukket opp døren til ovnen etter 10 min, veltet det røyk ut og brannvarsleren gikk.. Orker ikke det hver gang :fnise: Men hadde da helt olje over før jeg satt alt inn...Skal en ikke bruke olje? :lete:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Pleier å ha litt olje i, og så salt&pepper og sitron. Har ikke hatt noen unormale røykproblemer...

Skrevet

jeg pleier å steke den fort på begge sider og så legge kyllingen inn i folie og så inn i ovnen. Da blir kyllingen utrolig god :)

Gjest hyggelig
Skrevet

jeg pleier bare å pakke kyllingfileene inn i aliminiumsfolie sammen med ass. krydder og kanskje litt løk/hvitløk/chilli o.l. har aldri brukt olje eller smør og har aldri opplevd røyk. kanskje det var noe fastbrent i bunnen av ovnen din som fikk det til å ose sånn?

Skrevet

Folie er best, for da blir ikke kyllingen så tørr utenpå. Hvis du likevel ønsker en stekeskorpe, så bare bruner du den på høy temperatur i stekepannen før du putter den i ovnen. Det blir godt om du putter urter, krydder og olje på kyllingen i folien.

Gjest Gjest
Skrevet

Brent etter 10 minutter... hadde du ovnen på fullt? Var kyllingfileene brent?

Stek på 150 - 175 grader, og pakk dem gjerne inn i folie.

Tror du må ha hatt noe i bunnen av ovnen fra før som ble brent.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hvor lenge skal kyllingfiletene være inni ovnen ved denne varmen? :)

Skrevet

Jeg smører litt olje i bunnen av formen før jeg legger i kyllingen. Jeg har aldri opplevd at det kommer røyk. Jeg har som regel ovnen på 175 grader.

Om jeg gidder, bruner jeg den først i stekepanne.

Det hender også jeg pakker den inn i folie, men det er også litt mer tiltak enn å bare smøre litt olje og slenge den oppi.

Gjest miramis
Skrevet

Jeg pleier å brune filetene noen minutter på hver side i stekepanne, så inn i oljesmurt ildfast form på 200 grader i 10-15 minutter sammen med grønnsaker og urter. De blir ikke tørre og jeg har aldri hatt røykproblemer pga oljen ;)

• 11 måneder senere...
Skrevet
Har ellers pleid å steke kyllingfilet i stekepannen..prøvde form for første gang idag, og det ble ikke så verst :) MEN, etter jeg lukket opp døren til ovnen etter 10 min, veltet det røyk ut og brannvarsleren gikk.. Orker ikke det hver gang :fnise: Men hadde da helt olje over før jeg satt alt inn...Skal en ikke bruke olje? :lete:

Må vaske ovnen din trur jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...