Gå til innhold

Reker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Til ferske reker har vi godt brød, hjemmelaget aïoli, sitronbåter og chablis. Evt en enkel grønn salat som knapt nok blir rørt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har loff, hakket rødløk, majones, fersk dill og sitronpepper.

Hvitvin er bort i mot obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferske reker severes med god loff, god majones og sitron. Det er alt. Drikke er øl eller hvitvin, avhengig av selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rekespiser

Denne dressingen/sausen her er kjempegod å ha på loffeskiva sammen med rekene. Har slått an hos alle jeg har servert den til!

Bland:

2 dl majones

2ss chilisaus

1/2 finhakket rød paprika

1ts konjakk

Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Loff, gjerne hjemmebakt, grønn salat (gjerne med purre eller vårløk og avocado), majones, dressing med rømme/matyoghurt og hvitløk (aioli er jo et bra alternativ her), sitronbåter. Dill hvis vi har. Hvitvin av og til, ellers bare vann.

Benytter anledningen til å tipse om at kraft kokt av rekeskall er bra å lage fiskesuppe på, smaken blir MYE bedre (søtere/rundere) enn av fiskebuljongterninger. Det har jeg lært her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk loff, Mills majones og sitron. Synes at krabbeklør passer fint til også jeg da=) Hvitvin eller ei skikkelig kald pils til i ugravid tilstand selvsagt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff,brelett,sitron,masse fersk dill og majones.Som drikke har vi cola med isbiter! Vi har aldri fått helt dreisen på å drikke vin og øl til maten enda så det pleier vi å kose oss med etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Godt brød, dressing laget av kesam og suragurk (kjempegodt!), en enkelt salat og noe godt å drikke til.

Oppskrift på dressingen

En boks kesam mager 1% fett

Et glass sylteagurk/suragurk (det er vel det samme, er det ikke?)

Hakk agurken og bland sammen med kesamen, bruk noe av saften til agurkene og bland inn for en litt søt/sur smak. Salt og pepper etter ønske, aromat passer godt.

Dressingen blir best hvis den får stå en stund i kjøleskapet før den blir servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dressingen/sausen her er kjempegod å ha på loffeskiva sammen med rekene. Har slått an hos alle jeg har servert den til!

Bland:

2 dl majones

2ss chilisaus

1/2 finhakket rød paprika

1ts konjakk

Nam nam!

Denne dressingen hørtes god ut og skal definitivt prøves.

Men bare et spørsmål, nå du skriver chilisaus mener du da sweet chili saus eller "vanlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_anne_*
Hva bruker dere å ha som tilbehør til reker?

Jeg bruker skivet mango,melon og avovado.Toast & aiolii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loff, smør, Crisp-salat, majones og sitronpepper! (evt også sitron for mannen som ikke er allergisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Denne dressingen hørtes god ut og skal definitivt prøves.

Men bare et spørsmål, nå du skriver chilisaus mener du da sweet chili saus eller "vanlig"?

Jeg mener vanlig, har brukt av type Heinz. Beklager seint svar, hadde glemt denne tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Dressingen heter forresten "Sommerdressing" og er hentet fra et gammelt ukeblad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...