Gå til innhold

irriterende nabounge

Fremhevede innlegg

Skrevet

hva ville dere følt om et nabobarn stadigvekk kaller ditt mindre barn for dum????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilke sammenhenger?

Skrevet

Vrient å si hva jeg hadde følt, men jeg hadde nok snakket med barnet, og også barnets foreldre og forklart at man kaller ikke andre for dumme.

Skrevet
I hvilke sammenhenger?

i de fleste ..... som når de er ute på trampolina så er hun dum..

spiller de fotball så er hun dum... kaster de ball sammen så er hun dum...

vist alt ikke går rette veien for nabobarnet og hun ikke klarer å få fatt i ballen så er hun dum...

klarer hun ikke triksene på trampoline så er hun dum....

og jenta mi er bare 6 år... og nabojenta blir 11 eller 12.....

hun blir så lei seg..... men vil gjerne leke med henne da naboene er de eneste barna rundt her...

Gjest Pysepus
Skrevet (endret)

Jeg hadde kanskje snakket med nabojenta om det først og hvis ikke det hjalp ville jeg snakket med foreldrene hennes! ...men synes nabojenta det er greit å leke med dattera di? Jeg kommer fra en liten plass og syntes ikke alltid det var like gøy å leke med de som var seks år da jeg var 11 eller 12...

Uansett skal hun ikke kalle dattera di dum!!

Endret av Pysepus
Skrevet

Hadde en ungen gått rundt og kalt alle andre unger for dumme gjentatte ganger, ville jeg tenkt at ungen selv for høre det hele tiden.

Kanskje du kan prate med naboungen og si at h*n er smart, flink skryte av h*n vist anledningen byr seg. Og legge frem at du ikke kaller andre for dumme.

Skrevet
Jeg hadde kanskje snakket med nabojenta om det først og hvis ikke det hjalp ville jeg snakket med foreldrene hennes! ...men synes nabojenta det er greit å leke med dattera di? Jeg kommer fra en liten plass og syntes ikke alltid det var like gøy å leke med de som var seks år da jeg var 11 eller 12...

Uansett skal hun ikke kalle dattera di dum!!

ja hun synest det er greit å leke med mi på 6.....

hun kommer selv hit hver dag etter skolen og skal hamed mine barn ut (6 og 8 år)

og hun er her for det meste hele feriene....

men blir så slitsomt når jenta mi blir lei seg av slike " dumme kommentarer"

tror jammen jeg skal ta det opp med henne på en forsiktig måte neste gang hun kommer.. regner med det blir på mandag kjenner jeg naboungen rett:)

Gjest Piper
Skrevet

Siden hun selv oppsøker de, ville jeg brukt den delen for å få det vekk. Det vil si at du sier hun kan få lov til å leke her, om hun ikke kaller noen for dum. Hører du at hun gjør det, må hun gå hjem igjen og får ikke leke mer der og da. Ikke si at hun aldri mer får leke der, men si at da får hun ikke leke mer med de den dagen. Kanskje det kan hjelpe, for det er ingen som skal akseptere å bli kalt for dum

Skrevet
hva ville dere følt om et nabobarn stadigvekk kaller ditt mindre barn for dum????

Hei,

Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, men jeg kan fortelle hva jeg ville ha gjort.

Jeg er slik at hvis foreldrene til barnet er i nærheten, så regner jeg med at de vil si ifra til barnet sitt at slik gjør man ikke! Men til min store forundring (litt ironisk ment da :)) så har jeg oppdaget at mange foreldre ikke irrettesetter barnet sitt. Når jeg etterhvert har forstått at de er den type foreldre som ikke gjør det, da sier jeg ifra selv til barnet at nei du får ikke lov til å si det eller gjore sånn (ettersom). Jeg vil ikke at barnet skal oppfatte meg som slem eller skremmende, MEN jeg må også tenke på mitt barn og hvordan hun føler seg hvis noen ved gjentatte ganger hadde kalt henne for dum. Og jeg ville også fått dårlig samvittighet for ikke å ha "stilt opp" for henne. Men man kan gjore det på en ordentlig måte da, uten å skremme vette av ungen mener jeg :)

Nå skal det være sagt at jeg selv sier i fra til mitt barn hvis hun hadde oppført seg på en upassende måte ovenfor noen andre. Mener det er min oppgave som foreldre og vise henne vei på hvordan man skal være mot andre, slik at hun også skal kunne forstå hva hun selv skal godta eller ikke når den tid kommer. Litt slik mellom barn vil alltid skje, men når vi voksne er tilstede så skal vi ikke sitte å se på at et barn behandler et annet barn dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...