Gå til innhold

17. mai sløyfe


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Linsi (ikke innlogget)

Hmm, kanskje ikke verdens mest spennende tema... Men kan man bruke 17.mai sløyfe på bunaden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det!

Jeg har 17. mai sløyfe på meg hvert eneste år, og jeg har alltid bunad!

Det går så fint atte!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skulle det vel ikke være noe i veien for, selv om jeg personlig ikke kjenner til alle "reglene."

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på det samme tidligere. Jeg pleier ikke å gå med 17. mai-sløyfe på bunaden fordi jeg mener bunaden er norsk nok i seg selv. Bunaden blir ikke finere eller mer spesiell ved å ha på seg 17. mai-sløyfe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid 17.mai sløyfe, det er det som er det lille ekstra for at det er 17.mai og ikke konfirmasjon/bryllup etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Om du ikke synes den hører hjemme noe sted (da er du uenig emd omtrent hele norges befolkning....) så har ikke svaret ditt noe i denne tråden å gjøre, på en måte. for, når hun spør om man kan bruke det på buand, så forutsetter jo det at hun synes man kan bruke det andre plasser, og at det er i forhold til buand hun lurer. At du er så negativ til denne pynten, det har jo ikke noe med spørsmålet å gjøre.....

(ikke tolk dette som at jeg er sur, grinte eller vanskelig da. Men dette ble bare nesten som om du skulle svart at bunader ikke høer hjemme på 17. mai. Svaret ditt hadde nemlig like mye (selvsagt mener jeg da altså like LIIIIIIIIIIIIITE) relevans til spørsmålet, etter min mening.... Men det er vel kanskje bare min mening da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Synes bunad er flott - og en sløyfe bare ødelegger. Men det er jo min mening. Det er vel nok med alle flaggene? En bunad er mye mer stilig uten sløyfe. Velger man sløyfe - ok. Men hvorfor får jeg ikke lov å svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jo, då får lov til å svare at du ikke synes sløyfe på bunad passer. Men å svare at sløyfer ikke passer noe sted, det var jo litt utenfor tema.

Det var som å spørre om man kan servere en spesiell vin til reker, og du skulle svart "nei, for vin er ikke drikkendes til noe!" Ser du hva jeg mener?

forøvrig, ha en flott 17. mai, med eller uten bunad, med elelr uten sløyfe :) (Jeg har bunad, sløyfe, men intet flagg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...