miesol Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg skal snart på to jobbintervjuer med en ukers mellomrom, og har ingen klar formening om hvilken av jobbene jeg helst vil ha. På den første er jeg relativt sikker på at jeg kommer til å få jobbtilbud, mens det er mer fifty-fifty på det andre. Aller helst ønsker jeg å kunne se om jeg får tilbud på begge, og bestemme meg da. Så i tilfelle jeg skulle havne i den situasjonen at jeg får raskt tilbud fra den første (f.eks om jeg får det muntlig rett etter intervjuet?), hvor lang svarfrist kan jeg be om? Hvor lang frist er det vanlig å få? Jeg er kanskje over kanten positiv nå, men det får bare være
Scorpina Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Når jeg fikk tilbud om fast jobb i offentlig etat fikk jeg et brev med 14 dagers svarfrist. (Fikk også tlf fra sjefen som gav med muntlig beskjed) Gav svar over tlf at jeg aksepterte tilbudet, men de måtte også gi meg tilbudet pr brev òg. Lykke til da
tingeling Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg ville sagt det som det var. At du er i flere prosesser og ønsker å ta et veloverveid valg. (ikke si det før du har fått tildbudet). Be om en ukes frist. Noe særlig mer tror jeg ikke jeg ville bedt om siden det blir vanskelig for arbeidsgiver. Du bør likevel vurdere om du skal ta sjansen på å drøye det ut siden arbeidsgiver kan være i en situasjon med to nesten like gode kandidater og da kan velge å safe. Arbeidsgivere liker heller ikke å være andrevalget. tingeling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå