Gå til innhold

Nu har läkarna gett upp, kreften vinner


Furstina

Anbefalte innlegg

Jag är ledsen.

Fick besked på telefon tidigare idag att en familjemedlem är besegrad av kreften. Läkarna stoppar cellgifterna, tillskottet av blod och blodplättar. Nu ger de bara morfin för att lindra.

Det är fråga om dagar som är kvar.

Jag är så ledsen.

Ledsen för livet som tar slut.

Ledsen för kampen som är över, att chanserna nu ÄR slut.

Jag är ledsen för min familjemedlem som förlorar sin livspartner. Att deras liv tillsammans fick så otroligt få år. Barn och barnbarn som förlorar någon som är allt för ung. För den gamla modern som överlever sitt barn.

Jag gråter. Tårarna rinner.

Livet är slut, livet tar slut. Det är så orättvist.

Jag förstår och välkomnar döden för gamla människor, när min farfar dog var det äntligen dags. Här är en människa som har många år kvar till pension, som borde haft många kärleksfulla år därefter också.

Att det kan gå så fort. Inte ens ett halvår.

Jag vill vara där.

jag vill trösta - men lär nog bara gråta.

Jag kan inte vara där nu. Det är långt. Det är fler som kommer och är där. Fler som sörjer. Blodsband som bryts. DÖDEN.

F-n, h*n lever fortfarande men begravningen lär stå snart.

jag behövde bara skriva av mig lite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har vært i en liknende situasjon selv. Det er så mange følelser på engang. Det er så urettferdig, så meningsløst.

Føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er så grusomt endelig og tom. Sender varme tanker til deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var trist å lese, Furstina.

Å vite at slaget er tapt og at døden er neste stopp er belastende. Og vanskelig å takle.

Jeg ønsker deg styrke og sender noen tanker til deg og dine i en tung stund.

Hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tack för omtanke allesammans.

I går vid tre-tiden tog det slut, h-n slutade andas i sömnen.

Det gick otroligt fort men ändå alldeles för långsamt. Förra helgen kunde h-n sitta i rullstol och träffa familjen på besök. feber i måndags, blod, trombocyter och antibiotika hela veckan men på fredagen gav läkarna beskedet att det inte gick längre. Då kunde de prata med med henne/honom men i lördags var det bara gnyenden av smärta mellan morfindoserna.

Nu är det ett faktum. Tårarna har runnit och lär rinna många gånger till den närmaste tiden.

Ingen förtjänar detta, särskilt en sådan härlig och omtänksam människa som nyligen funnit kärleken och såg fram emot att arbeta färdigt och spendera många glada dagar som pensionär tillsammans med sin äkte/äkta hälft och barnbarn som växer upp.

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...